ממשל טראמפ תובע את פייסבוק על פרקטיקות פרסום מפלות

משרד השיכון והפיתוח העירוני האמריקאי הודיע היום כי תובע את פייסבוק בגין פרקטיקות פרסום "מפלות" ברשת החברתית • כתב התביעה המלא פורסם באתר המשרד

מנכ“ל פייסבוק מארק צוקרברג מעיד בפני הסנאט / צילום: רויטרס, Aaron P. Bernstein
מנכ“ל פייסבוק מארק צוקרברג מעיד בפני הסנאט / צילום: רויטרס, Aaron P. Bernstein

מחלקת השיכון והפיתוח העירוני של ארצות-הברית תובעת את פייסבוק בעקבות פרקטיקות פרסום מפלות ודורשת פיצויים עבור כל מי שנפגע מהן.

חוקים פדרליים בארה"ב אוסרים לפרסם סוגים מסוימים של מודעות שמצביעות על העדפה על בסיס גזע, דת, מין ומאפיינים אישיים נוספים. בשבוע שעבר פייסבוק שינתה את פרקטיקות הפרסום שלה בעקבות פשרה בתביעה נגדה של האיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות (ACLU), כך שבתחומי הדיור, האשראי והתעסוקה לא יתאפשר פרסום על בסיס מאפיינים מפלים כמו גיל, מגדר, שיוך תרבותי ואזור מגורים.

החברה גם התחייבה שתבנה כלי שיאפשר למשתמשים לחפש את כל המודעות הנוגעות לדיור בארה"ב, גם אם הם לא נמצאים בקהל היעד למודעה. "יש היסטוריה ארוכה של אפליה בתחומי הדיור, התעסוקה והאשראי; וההתנהגות הפוגעת הזו לא צריכה לקרות באמצעות מודעות פייסבוק", הצהירה סמנכ"לית האופרציה של פייסבוק בעקבות השינוי.

היום (ה') הצהיר דובר פייסבוק בעקבות פרסום התביעה ב-CNBC כי בחברה הופתעו מההחלטה. "בעוד שהיינו להוטים למצוא פתרון לעניין, מחלקת השיכון והפיתוח העירוני התעקשה לגשת למידע רגיש כמו דאטה של משתמשים, ללא אמצעי אבטחה נאותים. אנחנו מאוכזבים מההתפתחויות בנושא היום, אבל נמשיך לעבוד עם מומחים לזכויות אדם בנושאים האלה".