סטארט-אפ של מייסדי מלאנוקס גייס 35 מיליון דולר

הסטארט-אפ proteanTecs פיתח טכנולוגיה לחיזוי כשלים באלקטרוניקה וגייס עד כה כ-50 מיליון דולר

גיוס הון / צילום: Shutterstock
גיוס הון / צילום: Shutterstock

חברת הסטארט-אפ proteanTecs, של מייסדי מלאנקוס, הודיעה אמש (ב') כי השלימה סבב גיוס מסדרה B בהיקף של 35 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה אביגדור וילנץ, אינטל קפיטל ITI, ונצ'ר קפיטל פרטנרס, מיצובישי UFJ קפיטל, רדליין קפיטל מנג'מנט, ויולה ונצ'רס WRVI, קפיטל וזאב ונצ'רס של אורן זאב. בסך הכל גייסה החברה קרוב ל-50 מיליון דולר .

החברה, שפעלה עד היום מתחת לרדאר, נוסדה בשנת 2017 ומעסיקה כ-35 עובדים. בין המייסדים ניתן למצוא את שי כהן (מנכ"ל), רון אוולין לנדמן (CTO) ורון אשורי (COO), שלושתם ממייסדי מלאנוקס.

החברה מפתחת טכנולוגיה לחיזוי כשלים באלקטרוניקה. הבעיה שהמוצר נועד לפתור היא שככל שהיקף השימוש בהם ומורכבותם מתגברים, כך איכותם ואמינותם פוחתות. לכשלים באלקטרוניקה עלולות להיות השלכות כבדות, כספיות ואחרות, משום שהם משמשים כיום בכל התחומים. proteanTecs פיתחה טכנולוגיה המאפשרת ניטור מתמשך ומעקב אחר תקינות ואיכות הביצועים של שבבים ומערכות.

"אנו מציעים פלטפורמה מבוססת ענן, המשלבת איסוף נתונים המופקים על ידי 'סוכנים' המוטמעים בשבבים, יחד עם בינה מלאכותית וניתוח מעמיק של נתונים אלה", אמר כהן בעקבות הגיוס. "בכך הפלטפורמה מאפשרת קבלת התראות על תקלה - בטרם תהפוך לכשל". בנוסף, הוא אמר, "המערכת של החברה מספקת תובנות על מצב הרכיבים, עוד לפני שהתרחשה תקלה".