הביקור של ז'איר בולסונארו בישראל: אתמול ירה במטווח, היום צפה בתערוכת חדשנות

היום סיירו ראש הממשלה נתניהו ונשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בתערוכת חדשנות ישראלים במלון מצודת דוד בירושלים • אתמול סייר בולסונארו יחד עם השר לביטחון פנים גלעד ארגן ביחידה ללוחמה בטרור של משמר הגבול והמשטרה ואף ירה במטווח

נתניהו ובולסנרו בתערוכת החדשנות / צילום: לע״מ, רועי אברהם
נתניהו ובולסנרו בתערוכת החדשנות / צילום: לע״מ, רועי אברהם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ברזיל ז'איר בולסונארו סיירו היום (ג') בתערוכת חדשנות ישראלית והשתתפו בפורום אנשי עסקים ישראלים וברזילאים במלון מצודת דוד בירושלים. באירוע הוצגו בפניהם פיתוחים של חברות ישראליות בתחום החקלאות והבריאות. נתניהו אמר בפתח האירוע "ישראל רוצה להיות שותפה מצוינת של ברזיל. אין לנו מגבלות על הדברים שנחלוק איתכם - בהגנה בסייבר, הגנה כללית, חקלאות, מים וטכנולוגיות מידע. השמיים הם הגבול, ואנו מקבלים אתכם בברכה כידידיי אמת".

החברות הישראליות שהוצגו במהלך הביקור הן חברת Tyto care המפתחת מכשירים לבדיקה רפואית בשלט רחוק; חברת Spacepharma מפתחת מעבדת ניסויים ביולוגיים וכימיים בתנאי כח משיכה נמוך לשם פיתוח תאי גזע, חלבונים ועוד; חברת CropX המפתחת מכשיר למדידת ערכים בקרקע חקלאית שנשלחים לענן לשם ניטור וניתוח מרחוק וחברת Agrowing מפתחת שיטה לניטור גידולי חקלאות בעזרת רחפנים ומצלמה יחודית.

בולסנרו ונתניהו היום בתערוכת החדשנות / צילום: לע״מ, רועי אברהם
 בולסנרו ונתניהו היום בתערוכת החדשנות / צילום: לע״מ, רועי אברהם

אתמול (ב') סייר בולסונארו ביחידה ללוחמה בטרור של משמר הגבול ומשטרת ישראל (הימ"מ) ביחד עם השר גלעד ארדן. על הפרק בביקור היה דיון במבצעים אחרונים של הימ"מ ללכידת מחבלים שביצעו פיגועים בשנה האחרונה והתמודדות עם פשיעה ואלימות.

יחד עם נשיא ברזיל הגיעו גם רמטכ"ל ברזיל ומפכ"ל משטרת ברזיל ושרי החוץ, האנרגיה, המדע והמודיעין של ברזיל ובנו של הנשיא - סנאטור פלביו בולסונרו. את השר ארדן ליוו מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, מנכ"ל המשרד לבטחון הפנים צ׳יקו אדרי, מפקד מג"ב ניצב קובי שבתאי, מפקד הימ"מ ניצב משנה נ' ושגריר ישראל בברזיל יוסי שלי.

לפי הודעת המשרד לבטחון פנים, לוחמי הימ"מ הציגו לנשיא ברזיל מגוון של יכולות מבצעיות להתמודדות עם תרחישי השתלטות על אוטובוס חטוף, שחרור בני ערובה ממבנה וגלישה ממסוקים, השתלטויות שונות על מבנים ועוד.

בולסנרו והשר לביטחון הפנים ארדן עם הימ"מ / צילום: דוברות המשטרה
 בולסנרו והשר לביטחון הפנים ארדן עם הימ"מ / צילום: דוברות המשטרה

נשיא ברזיל התנסה בירי במטווח ופגע ב-7 מטרות ב-7 יריות מדוייקות. את התמונה מן המטווח צייץ השר לביטחון פנים גלעד ארדן בחשבון הטוויטר שלו:

ארדן אמר אתמול כי הימ"מ "נותן מענה לאתגרי פשיעה ואלימות הדומים לאתגרים עימם מתמודדת ברזיל". לדבריו, לישראל יש "פוטנציאל ענק לשיתוף פעולה מבצעי כי הבסיס להצלחה בכל מדינה הוא קודם כל הבטחון האישי והנסיון שלנו במלחמה בטרור משמש אותנו גם למלחמה בפשיעה החמורה. משטרת ישראל תשמח לשתף את ברזיל בכל הידע והיכולות המיוחדות שלנו כולל אימונים משותפים כאן ובברזיל של הימ"מ והמשטרה עם כוחות המשטרה שלכם".