רוטשטיין גייסה 61.8 מיליון שקל בהנפקה למוסדיים

במסגרת השלב המוסדי זכתה החברה לביקושי יתר של כ-132.8 מיליון שקל • השלב המוסדי ננעל בריבית שקלית שנתית של 5.4% - נמוך מהריבית המקסימלית שהוצעה במכרז

אבישי בן חיים / צילום: אביב חופי
אבישי בן חיים / צילום: אביב חופי

חברת רוטשטיין נדל"ן, חברה לייזום ובנייה למגורים, השלימה אמש בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת סדרה ז' (סדרה חדשה). במסגרת השלב המוסדי זכתה החברה לביקושי יתר של כ-132.8 מיליון שקל, מתוכם בחרה לגייס בשלב זה סכום של כ-61.8 מיליון שקל.

השלב המוסדי ננעל בריבית שקלית שנתית של 5.4% - נמוך מהריבית המקסימלית שהוצעה במכרז. במסגרת ההנפקה, הציעה החברה למשקיעים איגרות חוב בריבית שקלית קבועה במח"מ של כ-2.6 שנים כאשר מועד הפירעון הסופי יהיה בחודש יולי 2023.

אגרות החוב מגובות בשעבוד ראשון על עודפי החברה בפרויקט פרדסיה (שלבים א' ו-ב') המונה 110 יח"ד עם היקף עודפים צפוי בסך של כ-60 מיליון שקל וגם שעבוד ראשון על עודפי החברה בפרויקט תש"י רמת גן (תמ"א 38/2) המונה 47 יח"ד (חלק החברה 26 יח"ד) עם היקף עודפים צפוי בסך של כ-22 מיליון שקל, כך שסך שהעודפים הצפויים בשני הפרויקטים יחדיו עומד על כ-82 מיליון שקל.

את ההנפקה הובילו פועלים אי.בי.אי ולצידם קונסורציום החתמים - אפסילון חיתום, מנורה חיתום, ווליו בייס ואגוז הנפקות.

נכון לסוף שנת 2018, החברה מבצעת ומשווקת כ-1,000 יח"ד (כ-660 יח"ד חלק החברה), מתוכן נמכרו כ-430 יח"ד בתמורה לכ-620 מיליון שקל. בנוסף, לחברה עתודות קרקע בתכנון בהיקף של כ-4,600 יח"ד (כ-2,200 יח"ד חלק החברה), לצד זכויות בקרקע לבניית כ-22 אלף מ"ר עיקרי מסחר ומשרדים (חלק החברה).

אבישי בן-חיים, מנכ"ל רוטשטיין נדל"ן: "אנו מודים לציבור המשקיעים על היענותו הגבוהה בהנפקה המוצלחת, דבר המבטא פעם נוספת את הבעת האמון של שוק ההון בחברה, בהנהלתה ובפעילותה העסקית. כספי ההנפקה יאפשרו לחברה להרחיב את פעילותה העסקית בדגש על רכישת קרקעות במהלך השנים הבאות, לצד המשך פיתוח הפרויקטים הנמצאים כיום בשלבי תכנון מתקדמים - ברמת השרון, בית שמש, טירת הכרמל ובת-ים המונים במצטבר למעלה מאלף יח"ד - וכן המשך ההשקעה לשם העמקת הפעילות בתחום ההתחדשות העירונית".

רוטשטיין נדל"ן הינה חברה ציבורית הפעילה מעל ל-60 שנה, ומאז הקמתה עוסקת ביזום וביצוע פרויקטים גדולים למגורים ברחבי הארץ. רוטשטיין בנתה ובונה שכונות מגורים בנתניה, באר יעקב, תל אביב, רמת גן, מגדל העמק, לוד, קרית מלאכי, כפר יונה, אור עקיבא ועוד. החברה נסחרת בבורסה בתל אביב מאז שנת 1993. בעלת השליטה בחברה הינה חברת אבני שוהם ייזום בע"מ המוחזקת ע"י מר יצחק מירילשוילי ומר אבישי בן-חיים אשר הינו גם מנכ"ל החברה.