עובדי בזק למנהלי ביקום: "לפני מכירת השליטה עוצרים אצלנו"

טוענים כי מכירת החברה מחייבת התחייבות לשמירה על איתנותה הפיננסית של בזק

שלמה כפיר, יו"ר ועד עובדי בזק / צילום: איל יצהר
שלמה כפיר, יו"ר ועד עובדי בזק / צילום: איל יצהר

עתיד השליטה הלוטה בערפל של בזק הובילה את ועד העובדים של החברה להזכיר לבעלת השליטה, חברת ביקום, כי מכירת השליטה בבזק טורדת את מנוחתם של העובדים. במכתב ששלח ועד עובדי בזק למנהלי ביקום, הם מתריעים בדבר הצורך להבטיח שלפני שמוכרים את השליטה בחברה, רצוי לוודא שהדבר ייעשה בתיאום עימם.

אינטרנט זהב השולטת בביקום, וביקום עצמה נמצאות בקשיים פיננסיים גדולים בשל חובות שהן לא מסוגלות לשלם למחזיקי אגרות החוב שלהן, ושתיהן נמצאות על פרשת דרכים. 

לדברי ועד העובדים, "מידיעות שפורסמו בימים האחרונים עולה כי הנהלת ביקום, לבדה או יחד עם בעלי החוב, בוחנת הכנסת משקיע לחברה או מכירת החזקות החברה בזק. מהלכים אלה, או שכמותם, מהווים למעשה מכירת שליטה בבזק.

"מכירת שליטה בבזק מלווה בחששות רבים וכבדים מצד העובדים בנוגע לאיתנותה הפיננסית של בזק לטווח הארוך, לביטחון התעסוקתי של העובדים, לזכויות העובדים והגמלאים ולתגמולם. לנוכח זאת אושר בחודש ינואר 2019 סכסוך עבודה בבזק, בין השאר בהתבסס על עילות אלה.

"נבקשכם להביא לידיעת בעלי החוב וכן לידיעת כל משקיע או רוכש פוטנציאלי כי רכישת השליטה בבזק, במישרין או בעקיפין, ללא הידברות מוקדמת והפגה של החששות האמורים, תאלץ את העובדים לנקוט צעדים ארגוניים ותותיר את רוכש השליטה בידיים ריקות", נכתב במכתב שנשלח ליו"ר ביקום שלמה זוהר והמנכ"ל עמי ברלב.