מגמה עולמית? אפל מיוזיק עברה את ספוטיפיי במספר המשתמשים המשלמים בארה"ב

מספר המשתמשים המשלמים על שירות הזרמת המוזיקה של אפל בארה"ב טיפס בחודש פברואר האחרון ל-28 מיליון • לספוטיפיי המתחרה יש יותר משתמשים בארה"ב, אבל אלה מייצרים עבורה הרבה פחות הכנסות

עוקפת את ספוטיפיי בארה"ב. אפל מיוזיק / צילום: Shutterstock
עוקפת את ספוטיפיי בארה"ב. אפל מיוזיק / צילום: Shutterstock

שירות הזרמת המוזיקה אפל מיוזיק עבר את ספוטיפיי במספר המשתמשים בתשלום בארה"ב, כך לפי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל" מסוף השבוע. לפי הדיווח, בחודש פברואר 2019 מספר המשתמשים בתשלום של אפל מיוזיק בארה"ב עמד על 28 מיליון, לעומת 26 מיליון בספוטיפיי, וגם קצב צמיחת המשתמשים של אפל מיוזיק בארה"ב - בין 2.6% ל-3% לחודש - גבוה יותר מזה של ספוטיפיי, שעומד על 1.5-2%.

אם כוללים את המשתמשים בחינם של ספוטיפיי, שמשתמשים בגרסה של השירות עם פרסומות, לספוטיפיי יש יותר משתמשים בארה"ב, אך אלה מייצרים עבורה הרבה פחות הכנסות.

מדובר במגמה גלובלית. בעוד שבעולם ספוטיפיי עדיין שומרת על ההובלה במספר המשתמשים על אפל מיוזיק, הפער מצטמצם. בדצמבר ספוטיפיי דיווחה כי יש לה 207 מיליון משתמשים פעילים בעולם, מתוכם 96 מיליון משלמים או כאלה שנמצאים בתקופת ניסיון של גרסת הפרימיום לפני ההרשמה למנוי, בעוד שלפי "פייננשל טיימס", לאפל, שמציעה שירות בתשלום בלבד, יש 56 מיליון מנויים בעולם. אך קצב הצמיחה של אפל מיוזיק גבוה יותר גם בעולם, לפי "וול סטריט ג'ורנל", ועומד על 2.4%-2.8% לאפל מיוזיק, לעומת 2%-2.3% אצל ספוטיפיי.

עוד דווח כי הפער מצטמצם בעיקר בשווקים גדולים ודוברי אנגלית, בהן חנות ההורדות אייטונס של אפל הייתה פופולרית, ומספר המשתמשים באייפון גבוה. החברות לא מפרסמת באופן רשמי את מספר המשתמשים בתשלום בכל מחוז.

אפל מחזיקה ביתרון על פני ספוטיפיי בכך שאפליקציית אפל מיוזיק מותקנת מראש באייפונים ומכשירי אפל נוספים ובנוסף זמינה גם עבור מכשירי אנדרואיד. כדי להתחרות בכך, ספוטיפיי חתמה באוגוסט על שיתוף-פעולה אסטרטגי עם סמסונג שהורחב בחודש שעבר ומביא להתקנת אפליקציית ספוטיפיי מראש במכשירים שונים של סמסונג, בהם סמארטפונים וטלוויזיות. כחלק מהקרב על הובלת שוק הזרמת המוזיקה, השתיים גם מציעות את השירות כחלק מחבילה עם ספקי סלולר בארה"ב ופועלות בדרכים נוספות - אפל למשל משקיעה רבות בשיווק, וספוטיפיי מציעה הנחות למשתמשים חדשים.

המיקוד של אפל בהגדלת מספר המנויים על אפל מיוזיק הוא חלק משינוי אסטרטגיה בחברה במסגרתו היא מגוונת את הכנסותיה ומגדילה את ההכנסות מחטיבת השירותים שלה. במסגרת המאמץ, אפל חשפה לאחרונה שירות סטרימינג לתכני טלוויזיה שיתחרה בנטפליקס, שירות לקריאת תכני מגזין ושירות גיימינג, כולם בתשלום במודל של מנוי חודשי. בנוסף, החברה חשפה גם כרטיס אשראי בשיתוף בנק גולדמן זאקס שמתבסס על שירות התשלומים אפל פיי. למרות זאת, לפי חברת RBC Capital Markets, שולי הרווח של אפל מיוזיק הם כ-15% בלבד - הנמוכים ביותר מכל השירותים שאפל מציעה, בשל הוצאות לחברות תקליטים, אמנים ועוד.