הלירה הטורקית נחלשת לאחר הספקות שהטיל ארדואן בתוצאות הבחירות

ארדואן מלין על הטיה בבחירות לאחר שמועמד ממפלגתו לראשות עיריית איסטנבול הפסיד בפער קטן למועמד מטעם האופוזיציה • מפלגתו של ארדואן מחפשת ספירה חוזרת של הקולות

נשיא טורקיה ארדואן / צילום: רויטרס
נשיא טורקיה ארדואן / צילום: רויטרס

הלירה הטורקית  צונחת כעת בכ-1% במסחר מול הדולר על רקע האמירות של ארדואן על האפשרות להטיה בתוצאות הבחירות. אתמול (א') ביקשה מפלגתו של ארדואן, ה-AK Party, ספירה חוזרת של תוצאות הבחירות, לאחר שמועמדה לראשות עיריית איסטנבול הפסיד בפער קטן למועמד מטעם האופוזיציה.

כבר בקבלת התוצאות הראשוניות של הבחירות ל-39 המחוזות באיסטנבול, מפלגתו של ארדואן עתרה למועצת הבחירות בבקשה לספור את הקולות בעיר הגדולה ביותר בטורקיה.

האופוזיציה: מועצת הבחירות פוגעת בהליך ההצבעה

מפלגת Republican People’s Party, האופוזיציה העיקרית הניצבת אל מול מפלגתו של ארדואן, תקפה את מועצת הבחירות, לאחר שזו נעתרה לבקשת מפלגתו של ארדואן לספירה חוזרת של תוצאות הבחירות. ראש האופוזיציה אמר הבוקר כי ההיענות של מועצת הבחירות הגבוהה לבקשת מפלגתו של ארדואן לספירה חוזרת של הקולות בבחירות עלולה לפגוע בביטחון הקלפיות. 

עוד הוסיף ראש האופוזיציה כי על מועצת הבחירות להיות ניטרלית, וכי לספירת חוזרת של קולות הבוחרים צריכה להיות הצדקה מבוססת. 

בשנה שעברה הלירה השילה כמעט 30% מערכה אל מול הדולר, זאת בעקבות חששות הנוגעות לעצמאותו של הבנק המרכזי של טורקיה ודעיכת יחסי איסטנבול-וושינגטון.