ענקית המסחר המקוון אסוס מאיימת לחסום מחליפים סדרתיים

החברה הבריטית הכריזה על שינוי במדיניות ההחזרות שלה • פרק הזמן להחזרת פריטים הוארך מ-28 יום ל-45 יום

אסוס / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
אסוס / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

"אנחנו יודעים שמדיניות ההחזרות החינמית שלנו היא אחת מהסיבות שאתם קונים אצלנו", כתבה היום (ב') אסוס, ענקית המסחר המקוון הבריטית, בפנייה ללקוחותיה הישראלים, תוך שהיא מכריזה על שינוי מדיניות ההחזרות שלה. "אם נבחין בדפוס יוצא דופן, אנחנו עלולים לחקור אותו ולפעול בהתאם", היא הזהירה, תוך שפירטה כי "זה לא צפוי להשפיע עליכם, אבל בכל זאת רצינו להתריע".

אסוס מבהירה כי אם תחשוד שלקוחות מחזירים מוצרים שנלבשו או מחזירים כמויות חריגות, היא עלולה לחסום את החשבון של אותם לקוחות. "אנחנו נדרשים לוודא שמדיניות ההחזרות החינמית שלנו תישאר ברת-קיימא עבורנו ועבור הסביבה", הבהירה היום החברה, שככל הנראה נמאס לה ממחזירים סדרתיים, והחליטה לשנות גישה, בין היתר על רקע אזהרת רווח בעקבות האטה במכירות שהביאה לצניחה של 40% במניה שלה.

כמו כן, אסוס עדכנה כי היא האריכה את פרק זמן ההחזרה מ-28 יום ל-45 יום. ב-28 ימים הראשונים ניתן לקבל זיכוי כספי מלא על המוצר שהוחזר, ואילו עד 45 ימים ניתן לקבל גיפט קארד לרכישה של מוצר אחר באתר המקוון.

אסוס עדכנה את לקוחותיה בבריטניה במסר דומה בסוף השבוע האחרון, והיום כאמור הגיעה ההודעה במייל גם ללקוחותיה הישראלים.

הצעד הזה מתרחש לאחר שבדצמבר האחרון פרסמה אסוס אזהרת רווח נוכח "הידרדרות משמעותית" במכירות חודש נובמבר. הקמעונאית הבריטית, שידועה בקצב צמיחה מהיר, רשמה באותו יום ירידה של למעלה מ-40% במניית החברה - הצניחה החדה ביותר במניה מזה למעלה מ-4 שנים.

בהודעה שמסרה למשקיעים פירטה אז החברה כי דווקא נובמבר, שמהווה חודש חשוב מבחינתה, היה חלש הרבה מעבר לצפוי. "חוסר הוודאות הכלכלית בקרב רבים משוקי היעד העיקריים שלנו, יחד עם היחלשות באמון הצרכנים, הובילו לצמיחה חלשה ביותר במכירות בגדים מקוונים בשנים האחרונות. התאמנו מחדש את הציפיות שלנו לשנה הנוכחית בהתאם", מסרה אסוס.