טסלה ופנסוניק לא ירחיבו את המפעל בצל האטה בביקוש לרכב החשמלי, המניה צונחת בטרום-מסחר

ההאטה בביקוש לרכב החשמלי נותנת אותותיה על התוכניות להרחבת מפעל ג'יגהפקטורי של פנסוניק וטסלה • החברות אמורות להשקיע כ-5 מיליארד דולר בפרויקט

אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Reuters, Toru Hanai
אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Reuters, Toru Hanai

מנייתה של יצרנית הרכבים החשמליים טסלה  מאבדת כעת יותר מ-3% בשלב של טרום הפתיחה בוול סטריט, וזאת על רקע הדיווח שנוגע לשיתוף-פעולה של החבה עם פנסוניק במפעל ג'יגהפקטורי. 

פנסוניק, שהשקיעה עד כה 1.6 מיליארד דולר במפעל ג'יגהפקטורי (Gigafactory), שאותו היא מפעילה בשיתוף יצרניות המכוניות החשמליות, אמורה להשקיע יחד עם טסלה בסך-הכול 5 מיליארד דולר. עם זאת, לפי הדיווח של Nikkei, ההרחבה של המפעל שתוכננה לשנה הבאה נעצרת בשלב זה על רקע ההאטה בביקוש לרכב החשמלי של טסלה.

בשבוע שעבר טסלה דיווחה כי מסירות הרכבים ברבעון הראשון נפלו מהתחזיות. עם זאת, החברה אישררה את התחזית לשנה כולה, ולפיה החברה תבצע מסירות של 400-360 אלף רכבים ב-2019.