מחזיקי האג"ח של מטומי אישרו פה-אחד את מכירת החברה הבת טים אינטרנט ל-Rainmaker

המכירה תותיר את מטומי ללא כל פעילות, אך תאפשר לה להחזיר את מלוא החוב למחזיקי האג"ח, ואף להשאיר בקופתה כסף • האג"ח נסחרה היום ביציבות, לאחר שבשבוע שעבר עלתה ב-25% - מרבית העלייה ביום ראשון בעקבות הצעת הרכישה של Rainmaker

מחזיקי איגרות החוב של חברת האינטרנט מטומי  הצביעו פה-אחד בעד אישור מזכר ההבנות שנחתם עם חברת Rainmaker, למכירת החברה הבת של מטומי, טים אינטרנט (Team Internet). חברת Rainmaker הגרמנית שייכת למייסדי טים אינטרנט, שמכרו את השליטה בה במטומי לאורך השנים האחרונות ומחזיקים כיום ב-10% ממניות טים אינטרנט.

לפני מספר חודשים הייתה מטומי אמורה לשלם לחברה הגרמנית כ-18 מיליון דולר בתמורה ליתרת המניות בטים אינטרנט, אך על רקע החשש שהתשלום יפגע ביכולתה להחזיר את החוב למחזיקי האג"ח שלה, היא לא העבירה את הסכום, והחלה בדיונים לקראת הסדר חוב, שעליו הסכימו החברה ומחזיקי האג"ח בינואר.

האג"ח של מטומי  נסחרת היום ביציבות, לאחר שבשבוע שעבר עלתה ב-25%, מרבית העלייה ביום ראשון בעקבות הצעת הרכישה של Rainmaker.

לפני מספר ימים הודיעה מטומי שקיבלה הצעה מ-Rainmaker לרכוש מידי מטומי את ה-90% ממניות טים אינטרנט, בתמורה ל-36 מיליון דולר. מכירת טים אינטרנט תותיר את מטומי ללא כל פעילות, כמעין שלד בורסאי, אך גם תאפשר לה להחזיר את מלוא החוב למחזיקי האג"ח שלה - כ-101 מיליון שקל, ואף להשאיר בקופתה כסף: מעל 25 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי, שאולי יחולקו לבעלי המניות הקיימים או יאפשרו חיפוש של השקעות חדשות.

מצד מחזיקי האג"ח, יש במהלך הנוכחי ודאות גבוהה הרבה יותר מזו של מתווה הסדר החוב שאושר לפני שלושה חודשים; המתווה שאושר כלל התחייבות של בעלי המניות הבולטים בחברה להזרים כ-12 מיליון דולר, חלקם בתמורה לאג"ח חדשות, וכן התחייבות של החברה לשחרר ערבויות שכירות ולהקטין את ההון החוזר, לצד שינוי בהתניות הפיננסיות והארכת המח"מ.

בדיווח לבורסה צוין כי בהתאם לעמדת באי כוח הנאמן לאג"ח, עו"ד עדי פיגל ועו"ד אופיר נאור, הצבעת המחזיקים בעד ההצעה משמעה הסכם לפדיון מוקדם מלא של איגרות החוב בפארי בסמוך למועד השלמת העסקה.

מטומי גייסה 103 מיליון שקל באג"ח בבורסה בת"א בתחילת 2018. בתקופה שלאחר מכן, החברה מכרה את כל הפעילויות שהיו לה מלבד טים אינטרנט, העוסקת במוניטיזציה של דומיינים באינטרנט באמצעות פרסום בהם. מטומי רכשה את החזקותיה בטים אינטרנט באופן מדורג החל מ-2014, בסכומים ששיקפו שווי עולה לחברה הבת, החל משווי של 54 מיליון דולר ועד 180 מיליון דולר. האג"ח שגייסה בת"א נועדו לממן את הגדלת ההחזקות שלה בטים אינטרנט עד ל-100% מהחברה.