נפתרה התקלה שפגעה במשתמשי וואטסאפ ואינסטגרם

(עדכון) - התקלה בפייסבוק, בוואטסאפ ובאינסטגרם מנעה ממשתמשים להתחבר לחשבונות שלהם, לשלוח הודעות, לפרסם פוסטים ולהגיב לפוסטים קיימים

פייסבוק / צילום: Shutterstock
פייסבוק / צילום: Shutterstock

בפייסבוק עדכנו כי נפתרה התקלה שפגעה במשתמשי פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם. מטעם פייסבוק נמסר: "מוקדם יותר היום, כמה אנשים חוו בעיות בגישה למשפחת אפליקציות [פייסבוק]. הבעיה נפתרה מאז; אנו מתנצלים על אי-הנוחות".

ביממה האחרונה, משתמשי פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם ברחבי העולם דיווחו על תקלה במשפחת האפליקציות. לפי אתר Down Detecto, התקלה בשלוש הפלטפורמות בבעלות חברת פייסבוק מונעת ממשתמשים להתחבר לחשבונות שלהם, לשלוח הודעות בוואטסאפ, לפרסם פוסטים ולהגיב לפוסטים קיימים. חלק מהמשתמשים חווים ניתוק מוחלט, וחלק חווים ניתוקים קצרים וחוזרים מהפלטפורמות. התקלות התחילו אמש ונמשכו עד לשעות הבוקר המוקדמות, כאשר עיקר התלונות באתר דווחו בשעה 4:00 לפנות בוקר בשעון ישראל.

תלונות משתמשים חזרו להופיע סביב השעה 13:00 בצהריים היום, כאשר אלפי משתמשים פנו לרשת החברתית המתחרה, טוויטר, ודיווחו על התקלה תוך שימוש בהאשטאג #whatsappdown. התקלה השפיעה על משתמשים בארה"ב, במזרח ובמערב אירופה, באמריקה הלטינית, במזרח התיכון, בדרום מזרח אסיה ובהודו.

תקלה דומה אירעה בחודש שעבר והשפיעה על משתמשים באותן המדינות בפלטפורמות החברה, פייסבוק, פייסבוק מסנג'ר ואינסטגרם. ככל הידוע, התקלה האחרונה לא השפיעה על וואטסאפ. בדצמבר 2018 משתמשי פייסבוק חוו תקלה נוספת שכללה ניתוק של משתמשים מהחשבון וקשיי התחברות לחשבונם. ככל הידועה, במהלך התקלה הקודמת, משתמשים שהיו מחוברים לחשבונם לא חוו קשיים בפרסום פוסטים.

התקלה הרחבה בכל פלטפורמות החברה עשויה להיות קשורה לתוכניותיו של מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, לאחד את שלוש אפליקציות המסרים המיידיים של החברה, וואטסאפ, אינסטגרם ופייסבוק מסנג'ר. איחוד האפליקציות אמור להתבצע ברמת התשתיות, ולפי פרסום ב"ניו-יורק טיימס", צפוי לדרוש את עבודתם של אלפי עובדי פייסבוק לצורך שינוי המבנה של שלוש האפליקציות.