האירוויזיון בת"א: מדונה עדיין מתנדנדת, גל גדות תופיע בגמר

מחר תחל הפעימה השנייה של מכירת הכרטיסים לגמר האירוויזיון, שמחירם יגיע עד ל-2,000 שקל • חגיגות האירוויזיון ייפתחו ב-12 במאי במסגרת אירוע השטיח הכתום שבו גם יחל לפעול היורו-ווילג' בצ'ארלס קלור, שם יתקיימו הקרנות לקהל הרחב ואירועים כמו שוק האוכל ולילה לבן

עיריית תל-אביב ותאגיד השידור הציבורי "כאן" הודיעו היום (ב') כי גל גדות תשתתף באירוע הגמר של האירוויזיון שייערך ב-18 למאי 2019. כמו כן הודיעו מפיקי האירוע כי למרות הפרסומים על הופעתה של מדונה בגמר האירוויזיון, הנושא עוד לא סוכם באופן סופי.

מחר (ג') תיפתח הפעימה השנייה של מכירת הכרטיסים לגמר האירוויזיון, ובה יוקצו כ-1,000 כרטיסים נוספים במחירים שינועו בין 1,150 שקל ל-2,000 שקל.   

אירועי האירוויזיון שיתקיים בתל-אביב ייפתחו רשמית ב-12 למאי במסגרת אירוע השטיח הכתום. זו תהיה גם שריקת הפתיחה ליורו-ווילג' שיוקם בצ'ארלס קלור ולשלל אירועים שנדחסו לשבוע הזה - לילה לבן, שוק האוכל - במטרה לשדר לעולם שתל-אביב היא יעד תיירותי שווה במיוחד. למרות המחירים, ההערכות של העירייה הן אופטימיות למדי לכ-10,000 מבקרים.

במסיבת עיתונאים שכונסה הבוקר הבטיח ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, כי "נחווה את האירוויזיון הטוב בכל הזמנים בעיר הנפלאה שלנו. האירוויזיון הוא לא אירוע תל-אביבי אלא אירוע ישראלי ולאומי. ברגע שבו זכינו בקיום המאורע, גורמים שונים באירופה ניסו לחבל בכך. כל הניסיונות עלו בתוהו. ערכי האירוויזיון שעמם מזוהה תל-אביב יפו הם הניצחון האמיתי שלנו".

מנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ, הזכיר כי התאגיד יחגוג שנתיים בשבוע של האירוויזיון. "לפני שנתיים וחצי לא האמינו שהסטארט-אפ המשונה הזה בכלל יקום, ואם כן, איש לא צפה לו תוחלת ומשמעות. אנחנו יכולים להיות לא צנועים לשנייה ולהגיד שיצרנו גוף שידור מעולה", אמר. גם קובלנץ התחייב ל"אירוויזיון הטוב בהיסטוריה".

באקספו תל-אביב, שבו יתקיימו 9 המופעים של האירוויזיון, הושקעו 8 מיליון שקל במרחבים הציבוריים ובשדרוג המערכות. 1,600 עובדים עמלים 24/7 להקמת הבמה המשוכללת והמתחמים. תמיר דיין, מנכ"ל אקספו תל-אביב, אף חשף כי בעתיד יוקם במקום גם בית מלון ובו 500 חדרים לצד מתחם מסעדות.

גם איתן שוורץ, מנכ"ל מינהלת עיר עולם, התייחס לפיילוט של התכנסות בסדר גודל כזה כאל דריסת רגל משמעותית לעתיד. "זו הזדמנות של פעם בדור. נוכל להיות עיר שיודעת לארח אירועים בינלאומיים. כרגע אנחנו בתת-ביצוע מבחינת ירידים וכנסים. אם נצליח לייצר שביעות-רצון, נהיה במגרש של הגדולים", אמר.

היערכות העירייה כוללת גם הסעות חינם בשבת בעלות של 600 אלף שקל, פיקוח על מחירים בחופים, הסדר עם ברים למחירים סבירים במדד הבירה ומדבקות שיוצמדו למאות המוניות ובהן פירוט והסבר לתייר על מחירי הנסיעה האמיתיים.

ישראל אירחה את האירוויזיון ב-1979, ב-1999 וב-2019. הסיפור הגדול של האירוע טמון בשידורו לכ-200 מיליון צופים, וזהו המנדט של תאגיד השידור. התחרות עצמה תתקיים בשני מוקדים, בביתן 2, שם ייערכו ההופעות והגרין רום בביתן 1, על שטח של 650 מ"ר, שם יימצאו המשלחות. שני המתחמים מחוברים על-ידי מנהרה זמנית, והשידור יועבר לשני מוקדים באירופה ומשם לכל מדינות העולם.

בנוסף לגדות יופיעו על הבמה אמן החושים ליאור שוסרד, דנה אינטרנשיונל, נטע ברזילי בשיר חדש, עידן רייכל וכוכבי וזוכי עבר שישירו שירים זה של זה.

אחת מנקודות השיא מבחינת שיווק ישראל לעולם נעשית דרך "הגלויות" - סרטונים שמוצגים למשך 40 שניות בין השירים בהם המתמודדים מצולמים באתרים שונים בארץ בליווי רקדנים ישראלים. 8 "גלויות" יצטלמו השבוע, והשאר כבר צולמו אחרי שיושרו המחלוקות בין איגוד הצלמים לתאגיד השידור.