המשטרה גבתה עדות מאדם שטוען: עסקת המניות בין רה"מ נתניהו לבן דודו מיליקובסקי לא הייתה אמיתית

האדם שממנו נגבתה העדות הביא למשטרה הקלטות הקשורות למשפחת מיליקובסקי • לטענתו, נתניהו לא שילם 600 אלף דולר עבור המניות שרכש בחברה של בן-דודו, והעסקה ביניהם לא הייתה אמיתית • המשטרה: "הגעת פלוני למסור עדות אינה מעידה בהכרח על פתיחה בבדיקה או בחקירה" • מנתניהו נמסר: "כל הפעולות דווחו כדין לרשויות המתאימות"

בניתין נתניהו בקלפי / צילום: חיים צח-לעמ"
בניתין נתניהו בקלפי / צילום: חיים צח-לעמ"

המשטרה מכחישה כי פתחה בבדיקה או בחקירה של פרשת מניות ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך לא מכחישה כי גבתה עדות בנושא. חוקרי יחידת להב 433 במשטרה גבו אתמול (ב') עדות מאדם שטען כי יש לו מידע מפליל לכאורה אודות נתן מיליקובסקי, בן-דודו של נתניהו, שהיה שותפו העסקי של נתניהו. על דבר גביית העדות פורסם לראשונה היום (ג') באתר ynet. העדות נגבתה במסגרת הבדיקה הראשונית שנערכת בפרקליטות בנוגע למניות שהחזיק ראש הממשלה בחברות של מיליקובסקי. 

האדם שממנו נגבתה העדות הביא למשטרה הקלטות הקשורות למשפחת מיליקובסקי. לטענתו, נתניהו לא שילם 600 אלף דולר עבור המניות שרכש בחברה של בן-דודו, והעסקה ביניהם לא הייתה אמיתית. 

בעקבות הפרסום מסרה המשטרה בתגובה: "משטרת ישראל אינה אחראית לפרסומים בלתי רשמיים המופיעים מטעם גורמים שונים ועל אחריותם. המשטרה אינה נוהגת להכחיש או לאשר עצם קיומן של חקירות. במקרה רגיש זה ובשל משמעויותיו הציבוריות, בחרנו להודיע לציבור כי המשטרה לא פתחה בבדיקה או חקירת הנושא. הגעת פלוני למסור עדות אינה מעידה בהכרח על פתיחה בבדיקה או בחקירה".

נזכיר כי החלטת ועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה בבקשת נתניהו לקבל מימון להגנתו המשפטית ממיליקובסקי בתיקים 1000, 2000 ו-4000, חשפה כי ב-18 באוגוסט 2009 קיבל נתניהו היתר אישי לקבלת הלוואה ממיליקובסקי לכיסוי חוב למס הכנסה שנוצר עקב החזקותיהם המשותפות בחברה משפחתית.

נתניהו החזיק במניות עד לשנת 2010, ולאחר שמכר אותן סיפקה החברה שירותים לחברת טיסנקרופ הגרמנית, שעומדת במרכז פרשת הצוללות. מיליקובסקי, המקורב מאוד לנתניהו ושהעביר לו כספים רבים במהלך השנים, המשיך להחזיק במניות החברה ואף היה דירקטור שלה בעת שהתקבלו החלטות על רכישת הצוללות מטיסנקרופ לחיל הים הישראלי. נזכיר כי בן-דוד נוסף של נתניהו, עו"ד דוד שמרון, ייצג את מיקי גנור, נציג טיסנקרופ בארץ, והוא ייצג גם את מיליקובסקי.

בשנים בהן החזיק נתניהו במניות בחברה של מיליקובסקי, המפעל של החברה הידרדר ברווחיותו - אך שווי המניות זינק לפי ארבע לפחות מהמועד שבו רכש אותן נתניהו.

מטעמו של נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה שילם על המניות. ראש הממשלה היה משקיע פאסיבי בחברה. חלקו בה היה מזערי, והוא לא היה מעורב בעסקיה או בניהולה בשום דרך. כל הפעולות הקשורות לעניין דווחו כדין לרשויות המתאימות".

בעקבות הודעת המשטרה, מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה פעל לחלוטין לפי הדין, והמשטרה עצמה כבר הכחישה שפתחה בבדיקה או בחקירה בנושא. כנראה שיש גורמים בתקשורת שעדיין לא הפנימו את תוצאות הבחירות. נגמרו הימים שבהם מעלים ידיעות-שווא בתקשורת כדי להניע חקירות-סרק נגד ראש הממשלה נתניהו".

ממשרד המשפטים נמסר: "במענה לפניות הרינו להבהיר - איננו מגיבים למהלכים לא פומביים של רשויות האכיפה, לרבות פעולות מודיעיניות או קבלת מידע מגורמים כאלה ואחרים. למען הסר ספק - טרם התקבלו החלטות כלשהן בפניות הקשורות לעניין המניות, וממילא לא נפתחה בדיקה או חקירה".

*** חזקת החפות: ההליך המשפטי בעניינו של ראש הממשלה נתניהו עודנו בתחילתו. נתניהו מכחיש את הטענות נגדו, ושמורה לו חזקת החפות.