אמיר פיינטוך מאינטל מצטרף לפיטנגו בתור שותף עצמאי

עד להצטרפותו לקרן ההון סיכון, פיינטוך כיהן כמנהל עסקאות אסטרטגיות של אינטל קפיטל

אמיר פיינטוך / צילום: אמיר פיינטוך
אמיר פיינטוך / צילום: אמיר פיינטוך

אמיר פיינטוך מצטרף כשותף עצמאי (Venture partner) לקרן הון הסיכון פיטנגו, כך הודיעה היום (ד') הקרן. 

כמו שותף מנהל, גם שותף עצמאי מצופה לעבוד עם קרן אחת בלבד, להשקיע במספר חברות ולנהל את השקעותיו. לעומת שותף מנהל, שותף עצמאי אינו חלק קבוע מהקרן ובמרבית המקרים לא מקבל משכורת מהקרן, אלא רק ריבית על ההשקעות שהוא יוזם ומנהל. עם זאת, מפיטנגו לא נמסר מודל התגמולים במקרה זה.

עד הצטרפותו לפיטנגו, כיהן פיינטוך כמנהל עסקאות אסטרטגיות של אינטל קפיטל. במסגרת התפקיד פיינטוך היה אחראי על זיהוי הזדמנויות בתחומים מתפתחים של מחשוב, רשת, בינה מלאכותית ויכולות הנדסיות תוך שהוציא לפועל מספר רכישות. לפני כן הוא כיהן כסגן נשיא בכיר וחבר בהנהלת אינטל העולמית וניהל עשרות אלפי עובדים ברחבי העולם. במהלך פעילותו באינטל, אמיר הניח את היסודות למתודולוגיית IP-to-SoC (מערכת על שבב) של אינטל.

לפני שהצטרף לאינטל, כיהן פיינטוך כנשיא Qualcomm Atheros, מחלקה בקוואלקום שקמה כתוצאה מרכישתה את Atheros Communications בסכום של 3.6 מיליארד דולר. פיינטוך עסק במיזוג ובתפעול עסקי בחברה וניהל את פעילות רישות תשתית הקישוריות שלה ואת תחום המוליכים למחצה באינטרנט של הדברים.

במקביל לתפקידיו, פיינטוך היה גם משקיע אנג'ל וחבר בוועדת ההיגוי של ארגון ICON המחברת בין חברות סטארט-אפ וחדשנות ישראליות לבין חברות, משקיעים וקהילה בעמק הסיליקון. הוא מחזיק בתואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה, ובתואר MBA כפול עם התמחות בניהול טכנולוגיה מבית הספר לניהול Kellogg של אוניברסיטת נורת'ווסטרן ובית הספר למנהל עסקים ע"ש רקנאטי באוניברסיטת תל אביב.