תביעה נגד רמ"י: "מורחים את הזמן" כ-3 שנים בחידוש הסכם חכירה

מפעילת המלונות אואזיס וספא קלאב בים המלח מבקשת מבית המשפט לחייב את רשות מקרקעי ישראלל להאריך את הסכם החכירה מולם, לאור "סחבת" • רמ"י בתגובה: "נגיב בבית המשפט ולא בתקשורת"

חברת מ.נ.ש.ר. מלונאות בע"מ, מפעילת בתי המלון אואזיס (גלי זוהר לשעבר) וספא קלאב ים המלח, הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע עתירה נגד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), בטענה כי זו נוקטת סחבת בהארכת הסכם חכירה מולה.

במסגרת המרצת פתיחה שהוגשה השבוע, מבקשת החברה לחייב את רמ"י להאריך ב-49 שנים (החל מספטמבר 2016) את הסכם החכירה של הקרקעות עליהן בנויים שני בתי המלון. לפי התובענה, הסכם החכירה המקורי נחתם לפני מעל ל-25 שנים, בחודש מרץ 1993, וכעת מבקשת מ.נ.ש.ר. לחדשו באותם התנאים.

"מריחת זמן"

בפנייה לבית המשפט טוענת החברה, באמצעות משרד עורכי הדין הרטבי-בורנשטיין-בסון, כי ברמ"י "מורחים את הזמן" בכל הנוגע לחידוש חוזה החכירה. לדבריהם, למרות עשרות פניות (בכתב ובעל-פה) מצידם, רמ"י לא האריכה במשך כ-3 שנים את חוזה החכירה. כן נטען כי למרות שהחכירה לא הוארכה בפועל, הם משלמים את דמי החכירה בגין המקרקעין בכללותם לאורך כל התקופה.

בתובענה נטען כי למרות שרמ"י "אינה חולקת על זכותה של המבקשת (מ.נ.ש.ר. - מ' ש') להאריך את חוזה החכירה", היא נוקטת "סחבת, ועד היום לא פעלה כמבוקש, ללא כל הצדקה, ולמרות שכל המסמכים הנדרשים, ושהתבקשו על-ידי המשיבה (רמ"י - מ' ש'), הומצאו לה על-ידי המבקשת כבר לפני זמן רב".

בהקשר זה ציינה החברה כי "אין זה סביר, אין זה מתקבל על הדעת, ואין זה ראוי במדינה מתוקנת, כי בקשה להארכת חוזה חכירה, שאין חולק על זכות המבקשת להאריכו, אינה מטופלת מזה כ-3 שנים, תוך שנגרמים למבקשת נזקים חמורים, וכאשר התראותיה בעניין נופלות על אוזניים ערלות".

מרמ"י נמסר: "רשות מקרקעי ישראל תגיב לעתירה בבית המשפט ולא בתקשורת".