מחיר למשתכן: רמ"י טעתה בתמחור המכרזים - וההגרלות בראש-העין בוטלו

טעות נדירה שנרשמה בשומות של רשות מקרקעי ישראל למגרשים בראש-העין שהשתתפו במחיר למשתכן, גרמה לביטול ההגרלות ב-6 מתוך 9 מתחמים ולחידוש ההרשמה להגרלות מרץ 2019 • ההרשמה תיפתח מחדש ב-6 במאי ותיסגר ב-11 במאי

בנייה בראש-העין / צילום: איל יצהר
בנייה בראש-העין / צילום: איל יצהר

טעות נדירה שנרשמה בשומות של רשות מקרקעי ישראל למגרשים בראש-העין שהשתתפו במחיר למשתכן, גרמה לביטול ההגרלות ב-6 מתוך 9 מתחמים שהשתתפו בהן ולחידוש ההרשמה להגרלות מרץ 2019 של תוכנית מחיר למשתכן. ההרשמה תיפתח מחדש ב-6 במאי ותיסגר ב-11 במאי. 

מספרי ההגרלות שהוסרו מהגרלה הגדולה הם: 1118, 1120, 1121, 1123, 1124 ו-1125.

ומי שכבר נרשמו להגרלות, יוכלו לשנות את הרשמותיהם כרצונם מרגע פתיחת מחדש של ההרשמה ועד סגירתה. אם הנרשמים אינם מעוניינים בעדכון הרשמותיהם, תישמר להם בחירתם המקורית.

לפני מספר ימים התברר ברמ"י כי ב-6 מתוך 9 מגרשים שיצאו במכרזים, נפלו טעויות בהערכת שוויים. מדובר במגרשים של שימושים מעורבים למסחר ולמגורים, שבהן זכו החברות רייסדור, שרבט, גיא ודורון לוי ושבירו. לאחר שהחברות זכו במכרזים, נוכחו ברמ"י כי העריכו את הקרקעות בחסר לצורך קביעת מחירי המינימום למכרזים, ודרשו מהחברות להוסיף להצעותיהן שזכו סכומים של עשרות מיליוני שקלים. החברות סירבו, המכרזים בוטלו לעת עתה, והמשך המגעים עם החברות יתקיים אחרי חג הפסח.  

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי הפרויקטים בראש-העין יוגרלו בהמשך, שלא במסגרת הגרלת מרץ, בהתאם להחלטת ועדת מכרזים ברמ"י.

מרמ"י נמסר בתגובה: "בשל טעות שנפלה במסמכי המכרז, רמ"י החליטה על ביטול המכרז בראש-העין, בהתייחס ל-6 מתחמים מתוך כלל המתחמים שפורסמו במכרז. ביטול המכרז הוא בכפוף לשימוע שייערך אל מול המציעים שהצעתם הייתה, לכאורה, ההצעה הזוכה. בד-בבד, מתוך אחריות לדיירי מחיר למשתכן ועל-מנת לא לפגוע בזכאי מחיר למשתכן שהתמודדו בהגרלה על דירות במתחמים שבוטלו, החליט משרד השיכון להעניק להם אורכה לשנות את הגרלתם למתחמים אחרים בהגרלה. מכרז חוזר ביחס למתחמים אלה יתפרסם בהקדם האפשרי לאחר השלמת הליכי השימוע ובהתאם לתוצאתו".