המנהיג העליון של איראן החליף את מפקד משמרות המהפכה

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי מינה את הגנרל חוסיין סלאמי לתפקיד במקומו של הגנרל עלי ג'עפרי, ימים ספורים אחרי שוושינגטון הכניסה את כוח העלית לרשימת ארגוני הטרור שלה • עם זאת, לא ברור אם יש קשר בין הדברים

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי / צילום: HANDOUT
המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי / צילום: HANDOUT

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, החליף את מפקד משמרות המהפכה - כך דיווחה היום (א') הטלוויזיה הרשמית במדינה, זאת ימים ספורים אחרי שוושינגטון הכריזה על הכוח הצבאי ארגון טרור. עם זאת, לא ניתנה סיבה לקידומו של חוסיין סלאמי לתפקיד במקומו של הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי.

"המנהיג העליון מינה את סלאמי כמפקד החדש של משמרות המהפכה, והוא יחליף את מוחמד עלי ג'עפרי", נאמר בדיווח. ג'עפרי החזיק בתפקיד במשך 11 שנה.

בתחילת החודש הכריז נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, על משמרות המהפכה ארגון טרור, בצעד חסר תקדים נגד ישות צבאית של מדינה זרה. בתגובה, טהראן הגדירה את צבא ארצות-הברית ארגון טרור, וגורמים אמריקאים הביעו חשש מפני תגובה איראנית. המהלך של טראמפ נכנס לתוקף ביום שני שעבר.

משמרות המהפכה, שהוקמו אחרי הקמת הרפובליקה האסלאמית ב-1979, אחראים על תוכנית הטילים והגרעין של איראן. טהראן הזהירה כי לטילים שלה יש טווח של עד 2,000 ק"מ, המכסה את ישראל ואת הבסיסים האמריקאים באזור.