כמעט מיליארד שקל: הכסף הגדול שצפוי לאיל וולדמן ממכירת מניות מלאנוקס ו"מצנח זהב"

וולדמן יקבל סכום של עד 31.5 מיליון דולר אם העסקתו בחברה תסתיים בעקבות הרכישה על ידי אנבידיה

איל וולדמן / צילום: אמיר מאירי
איל וולדמן / צילום: אמיר מאירי

התמורות שיקבל איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל חברת הטכנולוגיה מלאנוקס, ממכירת מניותיו בחברה ומ"מצנח זהב" במידה ויפרוש מתפקידו, צפויות להגיע לכמעט מיליארד שקל. וולדמן יקבל מצנח זהב שיגיע עד 31.5 מיליון דולר אם העסקתו בחברה תסתיים בעקבות הרכישה על-ידי אנבידיה. מדובר בתגמול במזומן בהיקף של 3.4 מיליון דולר ותגמול הוני בגובה כ-28.1 מיליון דולר, שכולל למעשה את שווי המניות החסומות שבידי וולדמן.

הסכום של 31.5 מיליון דולר במצנח הזהב של וולדמן הוא סכום מקסימלי, וכפוף לאישור בעלי המניות באסיפה הקרובה, שעשויים לבצע שינוי מסוים בתגמולים לוולדמן. במקרה שהצעה זו לא תאושר, הסכום יקטן בכ-12 מיליון דולר. נזכיר, שבמכתב ששלח מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג לעובדי מלאנוקס לאחר הרכישה, הוא ציין כי וולדמן יישאר בתפקידו כשכתב כי "התרבות והאנשים בישראל מקדמים מצוינות ורוח יזמית - ואיל הוא אחד מאותם אנשים. איל וצוות ההנהלה ימשיכו להוביל את מלאנוקס ולבנות את עתיד רשתות ה-HPC בישראל". וולדמן עצמו, לאחר הרכישה, לא היה נחרץ לגבי הישארות בחברה ואמר לפני כחודש: "לגבי העתיד שלי אני עוד לא יודע, עוד לא החלטנו".

עלות שכר בעשור של 40 מיליון דולר

אנבידיה רוכשת את מלאנוקס בתמורה ל-125 דולר במזומן לכל מניית מלאנוקס, ובסך הכול מגיע היקף הרכישה ל-7.36 מיליארד דולר - כולל המניות החסומות, האופציות והתגמול ההוני המבוסס על ביצועים אשר בידי העובדים. וולדמן מחזיק ב-3.4% מהון המניות של מלאנוקס - כ-1.8 מיליון מניות, ששוויין בעסקה עומד על כ-230 מיליון דולר, כך שיחד עם מצנח הזהב הוא עשוי לעזוב את החברה שהקים לפני 20 שנה עם תגמולים בגובה כ-261 מיליון דולר. נזכיר, שבשנת 2018 קיבל וולדמן תגמולים בעלות כוללת של 7.9 מיליון דולר, מתוכם כ-6.3 מיליון דולר תגמול הוני. בכך הסתכמה עלות שכרו של וולדמן בעשור האחרון (2009-2018) ב-40 מיליון דולר.

מלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה. וולדמן בן ה-58 הקים את החברה עם שותפים בשנת 1999, לאחר שפרש מחברת השבבים גלילאו, שהוא נמנה על מייסדיה. אנבידיה רוכשת את מלאנוקס לאחר שגברה על מספר חברות ובהן אינטל בהליך תחרותי. שני היועצים הפיננסים שליוו את מלאנוקס בתהליך, ג'יי.פי מורגן וקרדיט סוויס, ייהנו מהעסקה ויקבלו 73 מיליון דולר ו-44 מיליון דולר בהתאמה.