ברק עילם פגש את אשטון קוצ'ר ואת המתכון של גורדון רמזי

וגם: הונחה אבן פינה למחלקה המורחבת לרפואה דחופה בסורוקה וזיכרונות מאפריקה - את מי פגש מנכ"ל נטפים כשנפש בזנזיבר? • הרשת החברתית

אשטון קוצ'ר וברק עילם / צילום: CRC media
אשטון קוצ'ר וברק עילם / צילום: CRC media

רגע לפני פסח, קיימה חברת הטכנולוגיה נייס, את הכנס השנתי שלה - interactions 2019 שנערך השנה בלאס וגאס, והיה הכנס הגדול ביותר בתולדות החברה, הנסחרת בת"א כמו גם בנאסד"ק, לפי שווי של 8.3 מיליארד דולר. מנכ"ל החברה, ברק עילם, פרס במקום את משנתו אודות הפתרונות הדיגיטליים בענן, ואת המונח שטבע - experience divide, המגדיר את הפער התחרותי שנוצר בין חברות שעברו לעולם הטכנולוגי החדש לבין אלו שטרם.

אורחים לא פחות מעניינים מעילם בכנס, היו היזם והשחקן האמריקאי אשטון קוצ'ר, שסיפר על ניסיונו כמשקיע בחברות טכנולוגיה והשף הבריטי גורדון רמזי, שחשף את המתכון שלו לבניית מותג. התבלין העיקרי עליו דיבר רמזי: התנהלות ללא פשרות. את האתנחתא האמנותית סיפקה הזמרת והיוצרת רייצ'ל פלאטן בהופעה ראשונה אחרי חופשת לידה.

הונחה אבן פינה למחלקה המורחבת לרפואה דחופה בסורוקה

בבית החולים סורוקה בבאר שבע, התקיים בשבוע שעבר טקס הנחת אבן הפינה להרחבת המחלקה לרפואה דחופה וחדר הטראומה, פרויקט שעלותו מוערכת בכ-50 מיליון שקל. במסגרת הפרויקט יורחב שטחו של המיון בבית החולים, כאשר על פי התוכנית צפויה הרחבתו להסתיים בשנת 2021. 

חלקה המורחב של המחלקה ייקרא על שם נתן ופרנסיס קירש, שהחליטו להעמיד תרומה לרגל שנת ה-50 לנישואיהם. את החיבור למשפחה יזמה הפדרציה היהודית.

לאירוע הגיעו נציגים נוספים של המשפחה - נתן קירש, הבנות לינדה מירלס וונדי פישר; כמו גם - אריק גולדשטיין, מנכ"ל הפדרציה היהודית של ניו יורק, ונציגי קרן היסוד. את פני האורחות והאורחים קיבלו פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל הכללית; פרופ' מיקי שרף, סמנכ"ל וראש חטיבת בתי חולים בכללית; ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה; ד"ר דן שוורצפוקס, סגן המנהל ומנהל המיון הפנימי. אורח נוסף היה סרן זיו שילון, שנפצע ברצועת עזה וחייו ניצלו בסורוקה. שילון נאם וסיפר על דרכו היחודית להתמודד עם הפציעה בה איבד את היכולת לתפקד בשתי ידיו. שילון סיפר לנוכחים על סגירת המעגל שביצע, כאשר שב לסורוקה ללידת בתו הבכורה ובנו שנולד ביום השנה לפציעתו.

דן שוורצפוקס, נתן ופרנסיס קירש, לינדה מירלס וונדי פישר / צילום: דינה פרנקל, סורוקה
 דן שוורצפוקס, נתן ופרנסיס קירש, לינדה מירלס וונדי פישר / צילום: דינה פרנקל, סורוקה

זיכרונות מאפריקה: את מי פגש מנכ"ל נטפים כשנפש בזנזיבר?

בין הישראלים הרבים ששבו אמש לישראל מחופשה מעבר לים, היה גם רן מידן מנכ"ל מפתחת טכנולוגיות ההשקיה, נטפים. במקרה של משפחת מידן מדובר היה בחופשה שכללה את המשפחה המורחבת ובה אחיות, אחים, נכדות ונכדים, שהעבירו את החג בזנזיבר שבטנזניה.

לקראת סיומו של הטיול, באחד הביקורים באי, נודע למשפחה כי במקום מבקר גם ראש ממשלת טנזניה, קסים מג'ליווה, המלווה בכמה משריו, שהגיעו במטרה לברך את המטיילים המבקרים בשמורות הטבע המקומיות.

את ההזדמנות ניצל מידן למפגש עם מג'ליווה, לצילום משותף ובעיקר לשיחה על אפשרויות פיתוח החקלאות הטנזנית ועל הדרכים לשמירה על מקורות המים במדינה. 

קסים מג'ליווה ורן מידן / צילום פרטי
 קסים מג'ליווה ורן מידן / צילום פרטי