מכוונת לשווי של 300 מיליון שקל: חברת הקנאביס שיח מתמזגת לשלד הבורסאי ביונד טיים

שיח, שהוקמה על ידי משפחת החקלאים שריד, פועלת מאז 2008 והשקיעה בפעילותה 17 מיליון שקל עד היום • במסגרת העסקה המתוכננת, משפחת שריד תקבל 78% מהחברה הממוזגת ועד 85% בתנאים שונים • חברת פנאקסיה, הצפויה להתמזג לתוך השלד הרודיום, הודיעה על כוונתה לפתח מוצר קנאביס עבור חולים במחלות דלקתיות של המעי

שדה קנאביס / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שדה קנאביס / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת הקנאביס הוותיקה "שיח" מתכננת להתמזג עם השלד הבורסאי ביונד טיים  לפי שווי של כ-300 מיליון שקל לפעילותה. היום (ב') עד לשעות הצהריים הוקפא המסחר במניית השלד הבורסאי, כששוויו פחות מ-5 מיליון שקל.

שיח, אחת משמונה החלוצות הקנאביס בישראל, נחשבת לאחת החברות המובילות בשיווק מוצרי קנאביס ללקוח על פי האסדרה הישנה של התחום (ומשם מגיעות עדיין רוב הכנסותיה), וכבר התמקמה כמובילת השוק באסדרה החדשה: היא מספקת את חומר הגלם לשלושה מארבעה המוצרים המשווקים היום בבתי המרקחת: המותג העצמאי ניצן, המותג קנארית עם חברת קאן10 והמותג אקסיבן המיוצר בפנאקסיה ומשווק על ידי רפא. ל"גלובס" נודע כי החברה היא רווחית.

לשיח גם כמה חברות בנות: איבנה המפתחת טכנולוגיה של תרכובת טרפנים - החומרים הנותנים לקנאביס את הטעם והריח שלו וניתן להוסיפם לקנאביס קיים כדי להעשיר את החוויה בצריכתו; אחוזים מעטים בחברת קנביקס, אשר מפתחת מוצרי קנאביס חדשים ונסחרת בבורסת ה-OTC לפי שווי של 44 מיליון דולר וכן היא שותפה יחד עם חברת שיזים ב-קאן10, אשר משווקת כאמור את המותג קנארית וכן מנהלת חממה טכנולוגיה לפיתוח מוצרים נוספים מתחום הקנאביס. בינתיים פעילויות אלו אינן מניבות לשיח הכנסות משמעותיות.

שיח הוקמה על ידי משפחת החקלאים שריד - שי אברהם, יוגב, אופיר וחנה שריד. החברה פועלת מאז 2008 וקיבלה תקן גידול GAP כבר ב-2018. לחברה שטח של 16 דונם, אם כי כרגע היא מגדלת בפועל על שטח קטן יותר. היא השקיעה בפעילות 17 מיליון שקל עד היום.

במסגרת העסקה המתוכננת, משפחת שריד תקבל 78% מהחברה הממוזגת ביום המיזוג ועד 85% בתנאים שונים. תנאי מתלה למיזוג הוא כי בקופת השלד יהיה סכום גבוה יחסית של 38 מיליון שקל, וכי מתוכם יועברו למשפחה 6 מיליון שקל כדמי רצינות. השלד הוא היום בשליטת (80%) ניסים דג'לנטי, אך נמצא בתהליך העברה לוויקטור תשובה כחלק מהסדר הנושים.

פנאקסיה תפתח פתיליות קנאביס לחולי קרוהן

חברת פנאקסיה, הצפויה להתמזג לתוך השלד הרודיום , הודיעה היום על כוונתה להתחיל בפיתוח מוצר חדש מבוסס קנאביס - פתיליות (נרות) המיועדות לשימוש עבור חולים במחלות דלקתיות של המעי (קוליטיס, קרוהן וכו'). הפתיליות יצטרכו לקבל את אישור משרד הבריאות כדי להצטרף לסוגי מוצרי הקנאביס אשר מאושרים היום לשיווק: תפרחות, סיגריות מגולגלות מראש, שמנית וטבליות. המוצרים יפותחו וישווקו בשיתוף פעולה עם חברת רפא, ועם חברת PlantExt הישראלית-קנדית שפיתחה את הפורמולציה.

מניית הרודיום עולה כעת 3.5% והחברה נסחרת לפי שווי של 86 מיליון שקל, המקנה לחברה הממוזגת שווי של בין 286 מיליון שקל (מייד אחרי היצוא) ל-860 מיליון שקל (אם יתקיים ייצוא ויועברו מניות נוספות לבעלי פנאקסיה).

מחלות מעי דלקתיות הן בין המחלות להן ניתן לקבל אישור שימוש בקנאביס רפואי. היום רק 3% מבין 40 אלף החולים במחלות אלה בישראל משתמש במוצר בפועל, כאשר הטיפולים הקיימים נעים בין תרופות ביולוגיות ועד כריתת מעי. פנאקסיה מקווה כי שיטת המתן החדשה, שאמורה להביא את החומרים הפעילים במהירות רבה יותר למחזור הדם ובעיקר לאזורים הרלוונטיים, וזה מבלי לעבור דרך מערכת העיכול ותוך הפחתת האפקט הפסיכואקטיבי (ממסטל), תנגיש את הטיפול לחולים רבים יותר.