הסתיימה הסאגה: איתן מדמון נבחר למנכ"ל איגוד הבנקים החדש

מדמון, לשעבר מנכ"ל "גלובס", נבחר למנכ"ל בתום סאגה של קרוב לשנה לאיוש המשרה

איתן מדמון/ צילום: תמר מצפי
איתן מדמון/ צילום: תמר מצפי

הסתיימה סאגת בחירת מנכ"ל לאיגוד הבנקים שנמשכה קרוב לשנה. היום החליטו בכירי הבנקאים כי איתן מדמון ימונה למנכ"ל איגוד הבנקים החדש לקראת חודש מאי הקרוב. מדמון עבד בעבר במשך 17 שנים ב"גלובס", 11 מתוכן כמנכ"ל, תפקיד אותו עזב לפני כשנתיים. הבנקאים דנו הערב במינוי מנכ"ל לאיגוד, כשמול מדמון נבחנה גם מועמדותו של טיבי רבינוביץ', מנהל קשרי החוץ של איגוד הבנקים.

סוגיית מינוי מנכ"ל לאיגוד נמשכה כאמור מזה שנה, מאז הודיע משה פרל על עזיבתו. הבנקים ערכו תהליך איתור ארוך, שהיה כרוך בחילוקי דעות ובמתיחות ביניהם בשאלה מי ימונה לתפקיד המנכ"ל. בסופו של דבר לפני כחמישה חודשים הוחלט למנות לתפקיד את אלון בכר, שכיהן כראש היחידה להגנת הפרטיות במשרד המשפטים. אלא בסוף של דבר בשל סוגיות הקשורות לתקופת הצינון של בכר, החליטו הבנקים לסגת מהמינוי לפני כחודש ולפתוח בהליך בחירה מחדש.

איגוד הבנקים פועל כעמותה רשומה והוא הוקם לפני קרוב ל-60 שנה. במקור, מטרתו המרכזית היא לסייע בקידום ענייניו של המגזר הבנקאי, ולייצג את המערכת הבנקאית בעיקר מול מוסדות השלטון. אלא שבשנים האחרונות הבנקים נתונים למתקפה ציבורית בעיקר במגזר הפוליטי ובכנסת, וזו הפכה להיות פעילות מרכזית של האיגוד.

תפקיד מנכ"ל איגוד הבנקים נחשב למתגמל למדי. עלות שכרו של פרל עמדה על מעל 100 אלף שקל בחודש. יחד עם זאת הבנקים מבקשים להפחית את שכר המנכ"ל החדש, כהמשך למגמת חוק שכר הבכירים שהפחיתה את בכירי המערכת הבנקאית.

*** גילוי מלא: איתן מדמון כיהן בעבר כמנכ"ל "גלובס".