מתקרב לתיק החוץ? כחלון לא רוצה לנהל מו"מ עם יריב לוין ונתן אשל

המשא ומתן הקואליציוני עם סיעת כולנו עדיין לא העלה הילוך וכחלון מתעקש להיפגש אך ורק עם נתניהו • בפני כחלון עומדת האפשרות להיכנס לממשלה עם תיק החוץ ולא עם תיק האוצר, האם הוא מתקרב אליו?

משה כחלון/ צילום: רפי קוץ
משה כחלון/ צילום: רפי קוץ

האירועים החגיגיים היום עם השבעת הכנסת ה-21 איפשרו לכל הדמויות הפוליטיות לחלוף אלה לצד אלה, ללחוץ ידיים ולנסות להבין לאן צועדים מכאן הלאה. ח"כ בצלאל סמוטריץ' ניסה בימים האחרונים להקשיח עמדות. ללא תיקי החינוך והמשפטים אין על מה לדבר, טען.

גם בישראל ביתנו, טענו בתוקף, שלא יתנו לפוליטיקאים החרדים להכתיב לכל המדינה. בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו היום בבוקר אמר אביגדור ליברמן, כי יעמוד על כך שהממשלה הבאה לא תלך לכיוון של הקצנה דתית. "אם מישהו ינסה לכפות הסכמים קואליציוניים עם תפיסת עולם חרדית, הם יישאו באחריות לכך שהמשא ומתן הקואליציוני ייכשל", אמר בישיבת הסיעה. לדבריו, הוא לא יחתום על הסכם קואליציוני עד שלא יראה את הניסוחים עליהם חותמים בליכוד עם הסיעות החרדיות.

המשא ומתן הקואליציוני עם סיעת כולנו של שר האוצר משה כחלון עדיין לא העלה הילוך. הפגישות שהתקיימו עד עתה היו אך ורק בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לכחלון, כאשר האחרון מציין כי אינו מעוניין לשלוח צוות משא ומתן לפגישות מול יריב לוין ונתן אשל. הוא מאמין בסגירות בארבע עיניים אל מול נתניהו, מכיוון שבסופו של דבר, שם מתקבלות ההחלטות.

בפגישות בין כחלון לנתניהו נידונו לכאורה נושאים אחרים, לרבות הנושא הפלסטיני, ולאו דווקא המשא ומתן הקואליציוני. בפני כחלון עומדת האפשרות להיכנס לממשלה עם תיק החוץ ולא עם תיק האוצר. הנושא הזה נמצא על הפרק חודשים רבים, כפי שדווח לפני יותר מחצי שנה ב"גלובס".

האפשרות לנהל את התהליך מול הפלסטינים, כאשר כחלון הוא שר החוץ, עשויה לשאת חן בעיני הצד הפלסטיני, ששמר עם כחלון על קו פתוח בשנים האחרונות. מנגד, כניסה למשרד האוצר עם הגירעון הצפוי, עשויה להיות מהלך פוליטי לא נוח בלשון המעטה לשר האוצר היוצא.