איחוד מפלגות הימין דורש: תוכנית לצמצום הגירושים בישראל וסגירת גל"צ

לדברי המפלגה, שיעור הגירושים הגבוה של 27% מזיק חברתית וכלכלית, כאשר רבע ממשקי הבית מחזיקים שני בתים • עוד דורשים באיחוד מפלגות הימין לסגור את תחנת גל"צ • יהדות התורה דורשת סגן שר במשרד העבודה והרווחה שיפקח על עבודות בשבת

ח"כ בצלאל סמוטריץ' / צילום: אתר הכנסת
ח"כ בצלאל סמוטריץ' / צילום: אתר הכנסת

לקראת הפגישה הראשונה של צוות המו"מ של איחוד מפלגות הימין והליכוד, ביום שישי הקרוב בשעה 09:30 בכפר המכביה, מעלים בסביבת ראשי המפלגה את המחירים ואת הדרישות.

אחד מן הסעיפים שיועלו במו"מ יהיה מהלך להפחתת שיעור הגירושים במדינה. לדברי המפלגה, שיעור הגירושים הגבוה של 27% מזיק חברתית וכלכלית, כאשר רבע ממשקי-הבית מחזיקים שני בתים. הדברים פורסמו לראשונה באתר וואלה. הדרישה תהיה גם תקציבית בסך 5 מיליון שקל להקמת אגף פסיכולוגים ועובדים סוציאליים ואפשרות קבלת הטבות במס לזוגות שיפנו לייעוץ זוגי לפני גירושים.

"גם קלינטון, כאשר נכנס לתפקידו, השקיע מיליארדי דולרים ויש הרבה מחקרים בארה"ב שמראים שזה כסף שמשתלם להשקעה מדינתית בהיבט הכלכלי. זה ערך יהודי, אך גם חברתי וכלכלי, והמדינה יכולה להכין זוגות לנישואים, לתת הכרה במס שתקל על זוגות צעירים לקבל ייעוץ. זה מתבקש ונכון", אמר ל"גלובס" בכיר במפלגה.

במקביל, במסגרת המו"מ דורשים באיחוד מפלגות הימין לסגור את תחנת גלי צה"ל. הדברים פורסמו לראשונה באתר וואלה. יצוין כי נושא סגירת התחנה עולה מדי כמה שנים בדרישות של שרים וחברי כנסת, אך עד היום אף אחד לא היה מסוגל להוציא לפועל את הרעיון הזה. סגירת תחנת הרדיו הצבאית, במקביל למהלך שמציע הליכוד והוא סגירת ערוץ הטלוויזיה "כאן" וצמצומו לתחנות רדיו בלבד באמצעות קיצוץ תקציב משמעותי, הם מהלכים המאפיינים את שנות שלטונו הארוכות של נתניהו, שבמסגרתן הוא מרבה לאיים על כלי התקשורת בכלים שונים העומדים לרשותו, לרבות בהיות שר תקשורת בבחירות הקודמות, כאשר איים שלא לחתום על הזיכיון להמשך שידורי ערוץ 10 (כיום 13).

הדרישה של יהדות התורה: סגן שר שיפקח על עבודות בשבת במשרד העבודה והרווחה

במפלגת יהדות התורה, עם שמונת המנדטים מעלים גם הם את הדרישות במו"מ הקואליציוני. מעבר לוועדת הכספים, תיק משרד הבריאות במעמד סגן שר, הם מבקשים גם את תפקיד סגן שר החינוך וסגן שר במשרד העבודה והרווחה. התפקיד האחרון אמור להיות מחזיק תיק אי-אישור ביצוע עבודות בשבת. כזכור, משבר עבודות גשר יהודית בתל-אביב ומשבר עבודות תיקון פסי רכבת, הביאו כמעט לקריסת ממשלה בשנתיים האחרונות כאשר ביהדות התורה זעמו על מתן אישורים מוגבלים לביצוע עבודות אלה בשבת. העדיפו שם סגירת נתיבי איילון באמצע השבוע. השר ליצמן שהיה חבר ממשלה לכשנתיים וחצי התפטר מתפקידו וביקש לחזור כסגן שר ובלבד שלא יהיה חלק מן הממשלה שאיפשרה ביצוע עבודות בשבת.