לקראת אסיפת בעלי המניות: באפט מציג רווח של 21.66 מיליארד דולר

כמה שעות לפני אסיפת בעלי המניות השנתית של חברת ברקשייר הת'אוויי, של המשקיע המיליארדר וורן באפט, הציגה החברה רווח ענק לרבעון הראשון של 2019 - לאחר הפסד ברבעון המקביל ב-2018

וורן באפט, תלמידו של בנג'מין גרהאם / צילום: ריק ווילקינג, רויטרס
וורן באפט, תלמידו של בנג'מין גרהאם / צילום: ריק ווילקינג, רויטרס

חברת ההחזקות ברקשייר הת'אוויי  של המשקיע המיליארדר וורן באפט הציגה רווח גדול בדוחות שלה לרבעון הראשון של 2019, כמה שעות לפני אסיפת בעלי המניות השנתית של תאגיד הענק, באומהה, נברסקה.

הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון ב-21.66 מיליארד דולר, או 13,209 דולרים למניה, בהשוואה להפסד של 1.14 מיליארד דולר, או 962 דולר למניה, ברבעון המקביל של 2018. התוצאות הושפעו מרווחים לא ממומשים בהיקף של 15.1 מיליארד דולר בתיק המניות של החברה. נתון זה אינו כולל את ההפסדים מקראפט היינץ, שמניותיה צנחו בתחילת השנה בעקבות חקירת רשות ני"ע בארה"ב את המדיניות החשבונאית של החברה.

עם זאת, באפט אמר בעבר כי מדד טוב יותר לביצועי החברה הוא הרווח התפעולי שלה, שצמח ב-5% ל-5.56 מיליארד דולר.

החזקותיה הפיננסיות של ברקשייר כוללות כמעט כל סקטור בכלכלה, ובבעלותה כמה החזקות במניות סחירות של חברות בלו צ'יפ המוערכות ב-170 מיליארד דולר (לא כולל את המניות בקראפט היינץ). חלק מההחזקות הללו כוללות את אפל, קוקה קולה, גולדמן זאקס, סאות'ווסט איירליינס, אמריקן אקספרס וג'נרל מוטורס. 

ברקשייר סיימה את הרבעון עם ערימת מזומנים בשווי של 112 מיליארד דולר.