"ברוב רשתות בתי המלון מאפשרים לבטל עם הצגת צו 8"

(עדכון) - ישראלים נאלצים לבטל חופשות שרכשו בשל הקפצה למילואים • בשעה שבה האזעקות לא הפסיקו לצפור והפרו את שגרת חייהם של תושבי הדרום, נציגי המדינות השונות עלו על בימת האירוויזיון באקספו ת"א והחלו בחזרות • תאגיד השידור: עפ"י הנחיית פיקוד העורף האירועים מתנהלים כרגיל

במת האירוויזיון / צילום: תאגיד השידור "כאן"
במת האירוויזיון / צילום: תאגיד השידור "כאן"

בדיוק בשעה שבה האזעקות לא הפסיקו לצפור והפרו את שגרת חייהם של תושבי הדרום, נציגי המדינות השונות עלו על בימת האירוויזיון באקספו תל-אביב והחלו בחזרות קדחתניות.

אירועי האירוויזיון יצאו לדרך השבוע עם קבלות-פנים שונות. בשבוע הבא צפויים להתקיים שלושת האירועים מרכזיים, שני חצאי הגמר והגמר במוצאי שבת. ההסלמה במצב הביטחוני בתזמון האומלל הזה בוודאי מרחיקה עוד תיירים ששקלו להגיע לכאן, אולם נכון לעכשיו אין שיקול לבטל או לשנות את התוכניות.

מתאגיד השידור "כאן" נמסר כי על-פי הנחיית פיקוד העורף האירועים מתנהלים כרגיל, והכנות המשלחות לאירוויזיון נמשכות כסדרן. 

מצדו השני של המתרס יש ישראלים שנאלצים לבטל חופשה שרכשו, בעקבות הקפצה למילואים. לדברי זיו רוזן, מנכ"ל גוליבר, "לאור המצב הביטחוני בדרום אנו רואים עלייה של כ-20% בפניות אלינו לבירורים - במרבית המקרים מדובר בלקוחות שקיבלו צו 8 או לקוחות עם הזמנות לימים הקרובים, יום העצמאות וסוף השבוע הקרוב, בבתי מלון באזורים כמו אשקלון או אשדוד. נכון לעכשיו לא מדובר בביטולים המוניים, אבל לקוחות כן מבררים את מדיניות הביטול או השינוי".

כיצד מטפלים בפניות לביטול?

"אנחנו עושים את מרב המאמצים כדי לסייע לכל לקוחותינו, בודקים מול בתי המלון כל מקרה לגופו ומוצאים פתרונות לכולם. ברוב רשתות בתי המלון מאפשרים ביטול ללא עלות בהצגת צו 8, או מאפשרים ללקוחות לשנות את יעד המלון או לדחות את מועד האירוח". 

בתי המלון: נכון לעכשיו אין ביטולים

עוד על רקע ההסלמה הביטחונית, האם בתי המלון שקיבלו הזמנות של אורחים מחו"ל לקראת האירוויזיון חווים ביטולים של הזמנות המתוכננות לזמן הקרוב?

בישרוטל, למשל, מדגישים כי נכון לעכשיו אין ביטולים. עוד מציינים כי בשבועיים הקרובים, לפי ההזמנות, המלונות צפויים להיות בתפוסה מלאה, בין היתר על-ידי משלחות האירוויזיון (שלוש מהן מתארחות במלון רויאל ביץ' ברחוב הירקון בתל-אביב).

ברשת פתאל מציינים כי נכון לעכשיו אין ביטולים במלונות הרשת הפזורים בדרום. עוד נטען כי גם בתל-אביב אין כל שינוי במערך ההזמנות.

גם מנכ"ל לשכת התיירות הנכנסת, יוסי פתאל, מספר כי הוא לא נתקל בבקשות של תיירים המבקשים לעזוב את ישראל, "ולהערכתי גם לא יהיו". פתאל אומר כי חודש מאי צפוי להיות חודש שיא - בלי קשר לאירועי האירוויזיון, שכן דרך הלשכה מגיעות לישראל קבוצות בטיולים מאורגנים.

לדבריו, "לפני מספר חודשים חווינו סבב דומה בו נורו כ-500 טילים, ובאותו זמן אף נערך מבצע המנהרות בצפון. גם אז לא היו ביטולים או שינויים. חודש מאי הוא חודש שיא השנה בתנועת התיירים לישראל, ואנחנו מעריכים, לאור ניסיון העבר, שכך גם יישאר".

פתאל הוסיף כי "בדרך-כלל סוכנים מחו"ל שואלים לגבי קבוצות עתידיות בטווח של עוד מספר חודשים, אבל תיירים שאמורים להגיע בימים הקרובים כבר מחויבים לשימוש בכרטיסי הטיסה שרכשו ולא ימהרו לבטל. אם יתאמתו ההערכות שהסבב הנוכחי יסתיים ביממה הקרובה, אנו מצפים שלא יהיו כל שינויים, ונמשיך לקבל את כל מי שתכנן לבקר בארץ".

גם ברשת מלונות דן טוענים כי אין ביטולים. לפי קצב ההזמנות, בדן תל-אביב ובדן פנורמה מצפים לשיעורי תפוסה גבוהים במיוחד העומדים על 85%-95%. 

מעיריית תל-אביב-יפו נמסר: "אין כל שינוי בהערכות של העיר תל-אביב-יפו. האירוויזיון וכל האירועים הנלווים לו בעיר מתקיימים כסדרם, ולא ידוע לנו על ביטולים מצד אמנים או תיירים". 

הטבות לתושבי הדרום  

בתוך כך, יש מלונות המציעים לתושבי הדרום להגיע אליהם ולשלם מחיר מוזל: רשת מלונות Chotels מציעה 30% הנחה לתושבי הדרום, לאירוח בשלושת מלונות הרשת - אחוזת אסיינדה ביער, נווה אילן ואילת - במהלך השבוע הקרוב. 

גם רשת מלונות דן מציעה לתושבי הדרום לבוא ולהתארח במלונותיה בהנחה של 20% (עד ל-15 במאי). 

רשת פתאל תעניק 30% הנחה לתושבי הדרום שירצו לשהות במלונות הרשת באילת, בירושלים, בתל-אביב, בחיפה ובטבריה (למזמינים מהיום ועד עד 9 במאי). 

רשת מלונות קראון פלזה תעניק 15%-20% הנחה בלינה במלונותיה לתושבי הדרום (בטווח של 40 ק"מ מעזה).