אחרי 15 שנים ברשות שוק ההון: סגן הממונה יואב גפני פורש מתפקידו

גפני הודיע היום על החלטתו לפרוש מהתפקיד • הוא מילא תפקידי ניהול בתחומי פעילות מגוונים ברשות שוק ההון, ובתפקידו האחרון היה אמון על השירותים הפיננסיים המוסדרים, פיקוח על שוק ההון, השקעות ומערך הרישוי

יואב גפני / צילום: לע"מ
יואב גפני / צילום: לע"מ

בתום 15 שנים במשרד האוצר וברשות שוק ההון, הודיע היום יואב גפני, סגן הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, על החלטתו לפרוש מתפקידו.

גפני (44) מילא תפקידי ניהול שונים בתחומי פעילות מגוונים ברשות שוק ההון, ובתפקידו האחרון הוא היה אמון על השירותים הפיננסיים המוסדרים, פיקוח על שוק ההון, השקעות ומערך הרישוי. קודם לכך שימש גפני יועץ בכיר לממונה על שוק ההון, ונוסף על כך, כיהן כדירקטור מטעם שר האוצר בבורסה לניירות ערך בתל אביב בשנים 2015-2019.

בפעילותו ברשות שוק ההון ניתן למנות את הובלת הרפורמה בתחום השיווק הפנסיוני שכללה את הזכות לבחור סוכן ביטוח; את הקמת מערך הרישוי והפיקוח על התחום החדש של נותני אשראי ונותני שירותים פיננסיים אחרים; וטיפול בבקשות להיתרי שליטה בגופים מוסדיים, בין היתר, של חברות זרות.

ד"ר משה ברקת, הממונה על רשות שוק ההון, מסר עם פרישתו של גפני כי "יואב תרם באופן משמעותי לרשות שוק ההון במשך כ-15 שנים, תרומה שהייתה לה השפעה גדולה הן במישור האישי והן במישור המקצועי. אני מודה לו על שנות שירותו הפוריות והמוצלחות ברשות שוק ההון. אני משוכנע כי הניסיון הרב, הידע, המקצועיות וההתנהלות של יואב יהוו נכס אמיתי בכל אשר יפנה. אני מאחל לו הצלחה בדרכו החדשה", הוא אמר.