מתכננת מחוז תל אביב החדשה: ד"ר חווה ארליך רוגינסקי

רוגינסקי (52) נבחרה בתום מכרז פומבי שנערך על ידי וועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה • רוגינסקי, לשעבר מהנדסת עיריית פתח תקווה, תחליף את מתכננת המחוז לשעבר אדריכלית נעמי אנג'ל

ד"ר אדריכלית חווה ארליך רוגינסקי / צילום: דוברות עיריית פתח תקווה
ד"ר אדריכלית חווה ארליך רוגינסקי / צילום: דוברות עיריית פתח תקווה

מפתח תקווה לתל אביב: ד"ר אדריכלית חווה ארליך רוגינסקי מונתה למתכננת מחוז תל אביב במינהל התכנון. רוגינסקי, לשעבר מהנדסת עיריית פתח תקווה, תחליף את מתכננת המחוז לשעבר אדריכלית נעמי אנג'ל שפרשה לגמלאות באוקטובר 2018.

רוגינסקי (52) נבחרה בתום מכרז פומבי שנערך על ידי וועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה. היא מחזיקה בתואר PHD במסגרת המסלול לתכנון ערים בטכניון, ושימשה בעבר כמהנדסת העיר נצרת עילית, מהנדסת הוועדה מקומית מרחבית לתכנון ובנייה "שומרון" וכן אדריכלית העיר וסגנית מהנדס העיר טירת כרמל.

מחוז תל אביב מתפרש על שטח כולל של 176 אלף קמ"ר והוא כולל 12 רשויות מקומיות עם אוכלוסייה של 1,388,422 תושבים. מחוז תל אביב הוא אורבני במהותו, והוא הצפוף ביותר מבין ששת המחוזות במדינה. סוגיית הליבה שהמחוז עוסק בה היא קידום איכות חיים עירונית בת-קיימא.

האמצעים המרכזיים להשגת המטרה הם התחדשות עירונית, ציפוף המרחב, עירוב שימושים, קידום מערכות התחבורה הציבורית, הרחוב העירוני והמרחב העירוני, יצירת רציפות פיתוח חוצה רשויות, פארקים מטרופוליניים ועוד.