משקיעי ביונד טיים מתעלמים מהדילול הצפוי: מעניקים שווי של מיליארדים לפעילות הקנאביס של שיח

נחתם הסכם המיזוג בין חברת הקנאביס שיח לבין השלד הבורסאי ביונד טיים • שיח, מחלוצות הקנאביס בישראל, רשמה אשתקד הכנסות של 18.5 מיליון שקל ורווח נקי של 8 מיליון שקל • העליות במניות ביונד טיים היום נרשמו למרות שווי אסטרונומי שעסקת המיזוג הצפויה מקנה לשלד הבורסאי

מניית השלד הבורסאי ביונד טיים  הגיבה היום בחיוב לחתימת הסכם המיזוג עם שיח, אחת מחברות הקנאביס המובילות בישראל שמייסדיה הם מחלוצי תעשיית הקנאביס הרפואי בישראל ופועלים למעלה מ-11 שנים בתחום.

בדיווח היום פורסמו גם הנתונים הכספיים של שיח, שהכנסותיה ב-2018 עמדו על 18.5 מיליון שקל, גידול של 50% לעומת התקופה המקבילה ורווח של 8 מיליון שקל, גידול של 175% לעומת התקופה המקבילה. לפני המיזוג יש בקופת שיח כ-6 מיליון שקל ויש לה מלאי בהיקף של 10 מיליון שקל.

העליות במניות ביונד טיים היום נרשמו למרות שווי אסטרונומי שעסקת המיזוג הצפויה מקנה לשלד הבורסאי. שוויו רשום היום באתר הבורסה כ-2.4 מיליון שקל בלבד (מחיר של 1,300 שקל למניה), אבל לאחר השלמת הסדר נושים בחברה, הכולל את מכירת השלד לעו"ד ויקטור תשובה, שלדברי החברה, אמור להתרחש בימים הקרובים, מספר מניות החברה בפועל יעלה מ-1,952 מניות ל-1.95 מיליון מניות - דילול של 99.9%. בתנאים אלה, שוויו של השלד (טרם מיזוג פעילות הקנאביס של שיח לתוכו) יעמוד במחיר המניה הנוכחי על 2.5 מיליארד שקל.

וזה עוד לא הכל. כדי להתמזג עם שיח, החברה נדרשת להחזיק בקופתה 40 מיליון שקל. זהו אחד התנאים המתלים בהסכם. לשם כך התקשרה החברה בהסכם הקצאה פרטית עם חברת פיור קפיטל בבעלות סוחר השלדים כפיר זילברמן, שישקיע בה 16.5 מיליון שקל. בתחילה ייכנס הסכום לחברה כהלוואה, אך נאמר כי החברות יפעלו להמיר את ההלוואה למניות, לפי מחיר של 8.5 שקל למניה (לעומת 1,300 שקל למניה היום, כאמור).

מחיר זה משקף לשלד הבורסאי שווי של 16.6 מיליון שקל לפני הכסף (לעומת שווי של 2.5 מיליארד שקל הנגזרים כאמור ממחיר המניה היום). בנוסף, לקבוצת פיור קפיטל הוקצו אופציות למימוש ביחס של 2 אופציות לכל חמש מניות, לפי מחיר של 38 שקל למניה, המגלם לשלד שווי של 74 מיליון שקל לפני הכסף. לאחר מכן החברה תצטרך לגייס סכום נוסף כדי להשלים את המזומן בקופה ל-40 מיליון שקל.

עשרות מיליונים מיידית למשפחת שריד

לאחר הדילול של בעלי המניות הקיימים על ידי תשובה וזילברמן, בעת המיזוג עם שיח, יוקצו לבעלי המניות של חברת הקנאביס, משפחת שריד, 78% ממניות ביונד טיים. כלומר, בעלי המניות בשלד יחזיקו רק 23% מהחברה הממוזגת.

עוד לפני שלוקחים בחשבון את ההשקעה של פיור ואת גיוס ההון הנוסף הדרוש, הרי שרק הדילול לתשובה ואחר כך המיזוג עם שיח מקנים לחברה הממוזגת, על פי מחיר המניה הנוכחי, שווי של 11.5 מיליארד שקל. זאת ועוד - אם החברה הממוזגת תעמוד ביעדים מסוימים, בעלי המניות הקיימים של שיח יהיו זכאים להקצאה נוספת, ויוכלו להגיע עד 83.5% מהחברה.

אפילו זה עוד לא הכל, משום שבמסגרת ההסכם, חברת שיח הממוזגת צפויה לרכוש מבעלי המניות של שיח טרום המיזוג (משפחת שריד) את המניות שלהם בחברות בנות נוספות שמחזיקה משפחת שריד, כך שכל פעילות הקנאביס של המשפחה תוחזק תחת שיח. כך, חלק משמעותי מ-40 מיליון השקל שיגויסו על ידי ביונד כתנאי למיזוג, יזרמו מיידית לידי משפחת שריד תמורת הפעילויות הנוספות: עבור 50% במשווקת הקנאביס קאן10 תעביר שיח הממוזגת למשפחת שריד 20 מיליון שקל, מהם 8.5 בעת המיזוג.

תמורת מניות משפחת שריד בשתי חברות נוספות, טריכומשל (מוצרי קנאביס) וטרג'ין (שיטות גידול קנאביס), יועברו למשפחת שריד 5 מיליון שקל, וזאת רק אם שיח הממוזגת תבצע גיוס הון נוסף.