בזק צופה רווח הון של לפחות 250 מיליון שקל ברבעון השני על מכירת מתחם "סקיה"

מתחם סקיה, הסמוך לצומת מסובים, נמכר לחברת מגדלי נעימי תמורת 497 מיליון שקל – סכום שעשוי לגדול עד 550 מיליון שקל • רשות מקרקעי ישראל דורשת מבזק תשלום דמי היתר בסך 148 מיליון שקל בגין התוכנית להשבחת הנכס, בעוד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של אור יהודה דורשת ממנה תשלום של 143 מיליון שקל בגין היטל השבחה • בזק, שערערה על שתי הדרישות, העריכה כי דמי ההיתר והיטל ההשבחה בפועל צפויים להיות נמוכים מהדרישות

מתחם סקיה של בזק באזור צומת מסובים / צילום: שלומי יוסף
מתחם סקיה של בזק באזור צומת מסובים / צילום: שלומי יוסף

בזק השלימה את מכירת מתחם "סקיה" וצפויה לרשום רווח הון של לפחות 250 מיליון שקל. סקיה, הקרקע שבה בזק החזיקה סמוך לצומת מסובים, נמכרה לחברת מגדלי נעימי, שנמצאת בבעלות היזם הירושלמי מיקי נעימי, תמורת 497 מיליון שקל - סכום שעשוי לגדול עד 550 מיליון שקל. דירקטוריון בזק אישר את העסקה כבר בינואר 2018.

בזק  דיווחה היום (ב') לבורסה כי אתמול התקבלו המחאות בנקאיות בסכום של כ-377 מיליון שקל (כולל מע"מ), המהווה את מלוא יתרת התמורה בגין מכירת הנכס. המחאות אלה הופקדו בנאמנות עד להגשת מסמכי שעבוד הזכויות ברשם החברות, כאשר המחאה אחת, על סך 150 מיליון שקל, מיועדת לתשלום מיידי של מלוא היטל ההשבחה. בזק מציינת שתשלום זה מבוצע "מבלי שיהא בכך כדי לגרוע ו/או לפגוע בהליכים שנקטה ו/או תנקוט החברה על מנת לגרום לביטול או להפחתת היטל זה".

נזכיר שלאחר שהודיעה על מכירת הנכס, נודע כי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) דורשת מהחברה תשלום דמי היתר בגין התוכנית להשבחת הנכס, בסך 148 מיליון שקל בתוספת מע"מ. במקביל, הגישה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אור יהודה דרישת תשלום בגין היטל השבחה בסך 143.5 מיליון שקל. בזק ערערה על שתי הדרישות ובדוחות האחרונים שלה היא העריכה כי סכום דמי ההיתר והיטל ההשבחה שהיא תידרש לשלם צפוי להיות נמוך, וייתכן שאף נמוך מהותית, מסכום הדרישה הכולל.

הסכום הסופי שבזק תידרש לשלם ישפיע על היקפו של רווח ההון שבו היא תכיר ברבעון השני של השנה. בהנחה שהיא תידרש לשלם את מלוא הדרישות היקף רווח ההון יהיה כ-250 מיליון שקל, ואם מלוא טענות החברה יתקבלו, הוא יעלה ל-450 מיליון שקל.

בעלי החברה הרוכשת את המתחם, מיקי נעימי, הוא יזם נדל"ן המחזיק בכמה נכסים מניבים בארץ - ובהם שני קניונים, בנתניה ובבית שמש. זכייתו של נעימי אשתקד במכרז שערכה בזק למכירת מתחם סקיה הפתיעה, שכן השתתפו בו כמה חברות נדל"ן מובילות, ובהן עזריאלי, גב ים ותדהר.

מניית בזק  עולה הבוקר בכ-2% על רקע הדיווח על השלמת העסקה. בזק נסחרת בשווי של כ-6.7 מיליארד שקל, אחרי ירידה של 33% במחיר המניה מתחילת השנה, על רקע המחיקות החשבונאיות שפגעו בחלוקת הדיבידנדים. בעבר הודיעה בזק כי היא צפויה לרשום ב-2019 רווח נקי של 900 מיליון שקל עד 1 מיליארד שקל, ו-EBITDA (רווח בניכוי ריבית, מס, פחת והפחתות) בגובה של 3.9 מיליארד שקל.