קסטרו | בלעדי

אחרי קסטרו: ראובני-פרידן נפרד מקרולינה למקה

זאת לאחר שלאחרונה הוחלט בקבוצת קסטרו להפסיק את ההתקשרות עם ראובני-פרידן ולהעביר את התקציב לאדלר-חומסקי • מנכ"ל משרד הפרסום זיו קורן במייל לעובדים: "הלכתי לחברים והודעתי להם על רצוננו לסיים את הקשר. בשיא. בפיק. פרידה ממרומי פסגת האוורסט של המותגים בישראל"

זיו קורן, משה ראובני וניב חורש / צלם: יוסי שיאון
זיו קורן, משה ראובני וניב חורש / צלם: יוסי שיאון

חוטי הקשר האחרונים שבין קבוצת קסטרו למשרד הפרסום ראובני-פרידן ניתקים: ל"גלובס" נודע כי המשרד הודיע לקבוצה כי הוא מבקש לסיים את ההתקשרות עם המותג קרולינה למקה. קרולינה למקה היה המותג האחרון שהמשרד ניהל לאחר הפרידה המתוקשרת מתקציב הפרסום של קסטרו.

נזכיר כי לפני חודשים ספורים התקבלה בקבוצת קסטרו (המחזיקה בבעלות על קבוצת הודיס הכוללת את המותג קרולינה למקה) להפסיק את ההתקשרות עם ראובני-פרידן ולהעביר את התקציב לאדלר-חומסקי.

ההחלטה התקבלה בראובני-פרידן בהלם מוחלט. אמנם בינם לבין קסטרו היו עליות ומורדות עם השנים, אך בכל זאת נתפסה מערכת יחסים זו לחריגה בכל קנה-מידה בענף הפרסום: התקציב נוהל במשרד למעלה מ-30 מתחילת הדרך של שני המותגים - קסטרו וראובני-פרידן.

היחסים האישיים בין מנהלי קסטרו בין אנשי ראובני-פרידן - בהתחלה אודי פרידן ובהמשך גם המנכ"ל המשותף זיו קורן - חרגו מהמקובל ביחסי ספק-לקוח, ונראה כי בצד של ראובני-פרידן התקשו לחזור להתנהל כאילו לא קרה דבר.

על כך התווסף דבר נוסף: ראובני-פרידן ניהלו את הפרסום של קרולינה למקה כמעט מתחילת דרכו של המותג. אך בשבועות האחרונים ניטלה מידיהם ההובלה על הקן הפרסומי, בעיקר לאור העובדה שהכניסה לפעילות בינלאומית והחיבור עם הפריזנטורית החדשה קים קרדשיאן הכתיבו גם חיבור של המותג בחו"ל למשרד פרסום מקומי - מה שהפך את ראובני-פרידן למוציא לפועל של אסטרטגיה פרסומית של גורם אחר.

על הפרידה מקרולינה למקה והדרך הרגשית הקשה שעבר, דיווח היום (ב') מנכ"ל ראובני-פרידן, זיו קורן, לעובדים במייל פתוח: "העולם לא מפסיק להשתנות. תוביל את השינוי", הוא כתב לעובדים, מיד אחרי שבישר להם על אירוע לבבי שעבר במהלך החג והביא אותו להארות: "התייעצתי עם שותפיי במשרד, ומיד אחרי צאתנו ממצרים הלכתי לחברים בקרולינה למקה להוביל את השינוי. הלכתי בשקט. בלי מטחי טילים ובלי מטחי זיקוקים. בלי תרועות מלחמה ובלי שמץ של חגיגה - הודיתי להם על כל השנים היפות והודעתי להם על רצוננו לסיים את הקשר. בשיא. בפיק. פרידה ממרומי פסגת האוורסט של המותגים בישראל.

"עשינו 7 שנים מופלאות יחד, 7 שנים שגם יוסף לא היה יכול לחלום עליהן - שינינו לחלוטין את תחום המשקפיים בישראל (אולי גם תחומים אחרים. אולי גם במקומות רחוקים). היינו השותפים הבכירים להפיכת מותג בחיתוליו למותג-על חלל, מותג שמציל היום במעט את הדוחות הכספיים של קסטרו. יצרנו אינספור קמפיינים אייקונים. זכינו בפרס האפי פלטינום, האוסקר של האוסקרים, על בניית מותג לאורך שנים. קיימנו שנה אחר שנה את הבטחת המותג שלנו: ראובני-פרידן - הכי אפקטיביים. היינו גאים בהצלחתו (לעתים באופן מוגזם כהורים מביכים). בהתאם גם השקענו את נשמתנו, כשרוננו וכל כולנו בבייבי שלנו.

"אנחנו שמחנו בשיאים שהגיע אליהם, בהצלחה העסקית הפנומנלית של בעליו, ביציאה לחו"ל, באקזיט. זה באמת עשה לנו טוב לראות מותג ממריא דרך דמעה שקופה. בכל מעבר בנמל התעופה הלב התמלא גאווה. אותו לב שאמר עכשיו להיפרד". 

מקרולינה למקה נמסר בתגובה: "לאחר כ-7 שנים של שותפות הדדית ועשייה פורייה ומוצלחת, הגיעה החלטה משותפת של שני הצדדים להיפרד כידידים. אנו מודים לראובני-פרידן על הטיפול המסור לאורך התקופה ועל יצירה משותפת של מספר פרסומות ומהלכים בלתי נשכחים שעזרו לבנות את המותג קרולינה למקה כמותג מוביל כיום".