בורסת שווייץ מתקדמת בהקמת בורסה דיגיטלית ועשויה להנפיק מטבע דיגיטלי בשנתיים הקרובות

בורסת SIX משקיעה בשנתיים האחרונות עשרות מיליוני דולרים בהקמת הבורסה הדיגיטלית SDX, כפי שעולה מראיון עם אחד ממנהליה הבכירים, שפורסם באתר פינטק שוויצרי • להערכתו, עד לשנת 2021 תבצע הבורסה הצמדה של אסימונים דיגיטליים לנכסים פיננסיים • "האסימון הדיגיטלי אולי יחליף בעתיד את המניה"

הבורסה השוויצרית SIX בציריך / צילום: רויטרס
הבורסה השוויצרית SIX בציריך / צילום: רויטרס

הבורסה לניירות ערך של שווייץ, SIX, הפועלת בציריך, עשויה להנפיק בקרוב אסימון דיגיטלי (token) המבוסס על טכנולוגיית בלוקצ'יין כדי ליישם את תוכניתה לבצע דיגיטציה של נכסים פיננסיים מסורתיים, לדברי מנהל ניירות הערך והבורסות של SIX, תומאס זיב.

בראיון שפורסם היום (ב') באתר הפינטק השוויצרי finews.com, אמר זיב כי הבורסה הדיגיטלית החדשה ש-SIX מתכננת להקים, צפויה להתחיל לפעול בשנה הבאה ואף עשויה לבצע הנפקה ראשונית דיגיטלית (IDO) של אסימון דיגיטלי ייעודי. לדבריו, ההנפקה תתבצע לאחר ניסוי שצפוי להסתיים כבר בקיץ הקרוב.

"יש לנו כמה ארגונים שרוצים להשיק מוצרים מבוססי אסימונים דיגיטליים, ובהם למשל קרנות נדל"ן, אבל יכול להיות גם שנבצע הנפקה דיגיטלית בעצמנו", אמר זיב בראיון. "השאלה אם נתחיל עם מסחר בביטחונות, מוצרים מובנים או קרנות, נתונה להחלטה של הלקוחות שלנו, ואנחנו קרובים לקבל החלטה בעניין".

המנהל הבכיר בבורסה השוויצרית הוסיף כי אם תצא לפועל הנפקת IDO, היא תצטרך לעמוד באותם כללים שבהם עומדות הנפקות ראשוניות של ניירות ערך בבורסת SIX. עד לשנת 2021, זיב מעריך כי הבורסה הדיגיטלית של SIX, הנקראת SDX, שנמצאת בשלבי פיתוח, תבצע טוקניזציה - כלומר, הצמדה של אסימונים דיגיטליים לנכסים פיננסיים - לניירות ערך, כמו מניות, אג"ח וקרנות, בתנאי שהדבר יעמוד בכללי הרגולציה. "האסימון הדיגיטלי אולי יחליף בעתיד את המניה", אמר זיב.

עם זאת, הוא ציין כי הבורסה השוויצרית מסתייגת מן האפשרות להציע בה שירותי מסחר במטבעות קריפטו, לאור האנונימיות של המטבעות והסיכונים הרגולטוריים הכרוכים בהם. "באופן שבו הביטקוין נסחר כיום, הוא לא יעמוד בקריטריונים למסחר בבורסת SDX", אמר זיב.

לדבריו, בורסת SIX משקיעה בשנתיים האחרונות עשרות מיליוני דולרים בהקמת הבורסה הדיגיטלית SDX. הוא ציין כי היא מתכוונת לגייס עוד 30 עובדים עד לסוף 2019, כך שמצבת כוח-האדם של SDX תכלול בסך הכל 100 איש. החברה פועלת בשיתוף עם חברת הבלוקצ'יין Corda Enterprise מקבוצת R3 להקמת הפלטפורמה הדיגיטלית החדשה.

בורסת SIX חשפה כבר ביוני 2018 את התוכנית שלה להקים פלטפורמת מסחר מפוקחת לנכסים דיגיטליים, שתתחיל עם מסחר במניות ובעתיד תבחן אפשרות לסחור במכשירים נוספים, כולל יצירות אמנות.