ההסתדרות והתעשיינים: נפעל לסייע לפניציה לפתרון בעיית החרם החרדי

בפגישה שקיימו היום יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, סוכם כי שני הגופים ישתפו פעולה ויתאמו את מהלכיהם בניסיון ליישב את המחלוקת שהובילה לחרם שמאיים על עתידם התעסוקתי של מאות עובדי פניציה

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: תמר מצפי
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: תמר מצפי

ההסתדרות הכללית והתאחדות התעשיינים הודיעו היום (ב') כי יפעלו במשותף במסגרת הניסיון לפתור את המשבר במפעל ליצור בקבוקי זכוכית פניציה שבירוחם, שמעסיק כ-250 עובדים ונתון לחרם חרדי בשל פעילותו בשבת.

בפגישה שקיימו היום יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, סוכם כי שני הגופים ישתפו פעולה ויתאמו את מהלכיהם בניסיון ליישב את המחלוקת שהובילה לחרם שמאיים על עתידם התעסוקתי של מאות עובדי פניציה.

בפגישה השתתפו גם מנכ"ל פניציה, מיכאל שוורץ, ויו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, ארמונד לנקרי.

פעילות הייצור של פניציה מבוססת על תנור שפועל במשך כל שעות היממה, ולא ניתן להשביתו בסופי שבוע. הדבר מעורר את חמתם של גורמים חרדיים, בעיקר מחסידות גור, שמובילים חרם על מוצריה.

בתוך כך, שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, יקיים מחר (ג') דיון על המשבר במפעל אחר בירוחם, אמיליה קוסמטיקס, שמעסיק כ-250 עובדים וצפוי להיסגר בקרוב. במהלך הדיון כהן עתיד לבחון מהלכים שיטיבו עם עובדי אמיליה, וזאת במטרה למצוא להם מסגרות תעסוקה אחרות.

על רקע המשבר בשני המפעלים שבירוחם, גם עובדי חרסה שמקבוצת חמת ממשיכים להיאבק, וזאת לאחר שהחברה הודיעה בשבוע שעבר כי תסגור את המפעל שלה בבאר-שבע תוך פיטורי 115 עובדיו, וזאת לקראת העתקת היצור לטורקיה.

בית המשפט המחוזי בבאר-שבע דחה אתמול (א') את בקשת העובדים למנות לחרסה מפרק זמני.