אקזיט מוצלח: הסטארט-אפ מטה נטוורקס נמכר תמורת 120 מיליון דולר

חברת ProofPoint האמריקאית רוכשת את הסטארט-אפ מטה נטוורקס, שגייס 10 מיליון דולר בלבד מהקרנות ורטקס ו-BRM

עובדי מטה נטוורקס. איתי בוגנר יושב במרכז / צילום: דיויד גראב
עובדי מטה נטוורקס. איתי בוגנר יושב במרכז / צילום: דיויד גראב

אקזיט מוצלח לחברת מטה נטוורקס (Meta Networks) הישראלית: החברה נמכרת תמורת 120 מיליון דולר לחברת הסייבר האמריקאית ProofPoint (פרוף פוינט). מטה נטוורקס, שהוקמה לפני כשנתיים וחצי, גייסה מאז 10 מיליון דולר מהקרנות הישראליות BRM וורטקס. מטה נטוורקס הוקמה על ידי היזם הסדרתי איתי בוגנר, אלון הורוביץ ושמוליק לדקני.

ProofPoint , חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט לפי שווי של 7 מיליארד דולר, פירסמה אמש (ב') הודעה על העסקה, שבה ציינה גם את סכום העסקה. מרבית העסקה נעשית במזומן (111 מיליון דולר) ו-9 מיליון דולר נוספים יינתנו במניות של החברה הרוכשת. העסקה צפויה להיות מושלמת במהלך הרבעון הנוכחי. ל-ProofPoint כבר יש מרכז פיתוח בישראל, אותו הקימה על בסיס רכישת FireLayers בסוף 2016, תמורת 55 מיליון דולר.

מטה נטוורקס פיתחה שירות רשת ענן פרטי, כלומר פלטפורמת ענן שמתקשרת עם הארגון ועם העובדים, ומחוברת אליה כל האפליקציות הארגוניות. "הגישה המסורתית בעולם האבטחה טוענת כי יש להקים חומה סביב הרשת הארגונית, וכל מי שמחובר אליה נתפס כ'אמין'. עם זאת, בעולם שבו עובדים מתניידים ממקום למקום עם מספר מכשירים ומתחברים מרשתות שונות, התפיסה המסורתית אינה מספיקה ויש צורך במודל מעודכן", אמר בוגנר ל"גלובס" לפני כשנה.

בוגנר סיפר אז שאת הרעיון שמאחורי הפלטפורמה הוא הגה כבר לפני שנים, תוך כדי עבודה על מיזמיו האחרים: "זה לא רעיון חדש שלי, חשבתי עליו כבר לפני 15 שנה - עוד לא היה ענן אז, אבל הרעיון היה דומה. המשכתי לפתח את הרעיון לאורך השנים, אבל הייתה בעיה של עלויות - העלות למשתמש של פתרון כזה הייתה יקרה מדי. בפלטפורמה כמו שלנו, תעבורת הרשת כולה עוברת כל הזמן דרך הענן, ויש עלויות לדברים האלה. זה התחיל להיות אפשרי מבחינה כלכלית ב-2016-2017".

בוגנר החל את הקריירה היזמית שלו ב-1999 עם ייסוד חברת SofaWare, ספקית אבטחה שנרכשה על ידי צ'ק פוינט. בהמשך הקים שתי חברות נוספות: Neocleus שנרכשה על ידי אינטל תמורת מיליון דולר, לפי דיווחים (לאחר שהושקעו בו כ-20 מיליון דולר); ואת חברת Stratoscale המתמקדת בטכנולוגיית ענן.

עורך הדין אמיר רז ממשרד גרוס קלינהנלדר חודק הוביל את העסקה מטעם הנרכשת מטא נטוורקס.

משרד Fenwick& West יחד עם עוה"ד מייק רימון, אלדר בן-רובי, קרן שטרית וטלי לונגין ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ייצגו את הרוכשת Proofpoint.