הביטקוין בשיא של כמעט חצי שנה; וורן באפט קורא לו "מכשיר הימורים"

מחירו של המטבע המוביל בשוק הקריפטו התקרב הבוקר לרף של 6,000 דולר, לראשונה מאז 14 בנובמבר 2018 • וורן באפט, "האורקל מאומהה", עדיין לא נלהב מהשקעה במטבע הדיגיטלי: "הרבה מאוד הונאות נקשרו אליו" •  למרות הסנטימנט החיובי בשלושת החודשים האחרונים, שוק הקריפטו לא שכח את הנפילה הכואבת בשנה שעברה, שבה צנח מחיר הביטקוין ביותר מ-70%

וורן באפט / צילום: שטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
וורן באפט / צילום: שטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

אחרי שלושה חודשים רצופים של עליות שערים, נמשכת ההתחממות של שוק המטבעות הדיגיטליים. מחיר הביטקוין מתקרב היום לשיא חצי-שנתי, לאחר שטיפס ביממה האחרונה ביותר מ-4% ונע הבוקר ברמה של 5,950 דולר.

לפי נתוני אתר CoinMarketCap, זוהי הפעם הראשונה שבה הביטקוין (BTC ) מתקרב לרף של 6,000 דולר מאז 14 בנובמבר 2018. מחירו של הביטקוין הבוקר משקף למטבע שווי שוק של כ-105 מיליארד דולר - קרוב ל-56% מהשווי הכולל של שוק הקריפטו, המונה כ-2,150 מטבעות דיגיטליים. ואולם, למרות הסנטימנט החיובי בשלושת החודשים האחרונים, שוק הקריפטו לא שכח את הנפילה הכואבת בשנה שעברה, שבה צנח מחיר הביטקוין ביותר מ-70%.

המשקיעים הוותיקים בשווקים עדיין סקפטים מאוד בנוגע למטבע הדיגיטלי. במסיבת עיתונאים שנערכה שלשום, באסיפה השנתית של חברת ברקשייר הת'אווי באומהה שבמדינת נברסקה, אמר יו"ר ומנכ"ל החברה, "האורקל מאומהה" וורן באפט, כי הוא עדיין לא נלהב מהשקעה בביטקוין. "הביטקוין הוא מכשיר הימורים", אמר באפט. "הרבה מאוד הונאות נקשרו אליו. מטבעות נעלמו והרבה כסף הלך לאיבוד".

באפט הוסיף כי "הביטקוין לא ייצר עד היום דבר והוא לא עושה כלום. הוא סתם יושב במקום. זה כמו קונכיה או משהו כזה, זאת לא השקעה בשבילי". כשנשאל באפט במהלך האסיפה אם יהיה מעורב אי פעם בטכנולוגיית הבלוקצ'יין, השיב "אני לא אהיה האיש שיהפוך למנהיג גדול של הבלוקצ'יין".

ברשת האמריקאית CNBC דיווחו כי במהלך מסיבת העיתונאים, "האורקל מאומהה" גם הצביע על כפתור בחליפה שלו ואמר שהוא יכול לקרוא לכפתור הזה אסימון (token) ולגבות עבורו 1,000 דולר. "מה שיש לי כאן זה אסימון קטן. אציע אותו לכם תמורת 1,000 דולר, ואראה אם אצליח להעלות את המחיר ל-2,000 דולר עד לסוף היום… אבל לכפתור יש רק שימוש אחד, וזה שימוש מוגבל מאוד", אמר באפט.

בעבר הצהיר באפט כי הביטקוין הוא "אשליה", אך הוסיף כי לעומת זאת, טכנלוגיית הבלוקצ'יין שעומדת מאחוריו היא גאונית. בשנה שעברה הוא קרא לביטקוין "רעל עכברים בריבוע" והכריז כי זהו נכס חסר תועלת.