העלאת דירוג לבנק ירושלים: "שיפר את יכולת יצירת הרווחים"

חברת דירוג האשראי S&P מעלות החליטה להעלות את דירוג האשראי שלו מ-A ל-AA • גיל טופז, מנכ"ל בנק ירושלים: "העלאת הדירוג משקפת את האמון שמעניקה לנו מעלות ואת פירות התכנית האסטרטגית הממוקדת שמוביל הבנק בשנים האחרונות"

גיל טופז / צילום: איל יצהר
גיל טופז / צילום: איל יצהר

בנק ירושלים מדווח היום כי חברת דירוג האשראי S&P מעלות החליטה להעלות את דירוג האשראי שלו מ-A ל-AA, עם תחזית דירוג יציבה.

במעלות נימקו את עיקרי השיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה להעלות את דירוג האשראי של בנק ירושלים: "העלאת הדירוג של בנק ירושלים משקפת את הערכתנו שהבנק שיפר משמעותית את יכולת יצירת הרווחים וההון שלו בשנים האחרונות, תוך התמקדות באסטרטגיה העסקית, כשהוא נתמך בסביבה כלכלית חיובית. יחס ההון המתואם של הבנק (RAC) עלה ל-10.2% בסוף 2018 מ-8.8% בסוף 2015 ואנו צופים כי ימשיך לנוע סביב רמה זו, בזכות יכולת יצירת רווחים טובה מבעבר, שצפויה להישמר בשנים הקרובות ואיכות נכסים טובה שתתמוך בגידול באשראי".

העלאת הדירוג של מעלות הגיע אחרי למעלה מעשור בו דירוג הבנק לא השתנה. מהבנק נמסר כי העלאת הדירוג היא פועל יוצא של תכנית אסטרטגית מקיפה שיישומה בהובלת המנכ"ל גיל טופז, בשנים האחרונות. התכנית שיושמה התמקדה בהצמחת פעילות הליבה של הבנק בין היתר באמצעות מיקוד וחדשנות. האסטרטגיה, כוללת התמקדות במוצרי בנקאות משלימים המספקים ערך מוסף ללקוחות ללא צורך בהגעה לסניף.

גיל טופז, מנכ"ל בנק ירושלים: "העלאת הדירוג משקפת את האמון שמעניקה לנו מעלות ואת פירות התכנית האסטרטגית הממוקדת שמוביל הבנק בשנים האחרונות. בנק ירושלים ימשיך לפעול לפיתוח מוצרי בנקאות משלימה ולהביא בשורות משמעותיות ללקוחות כל הבנקים בישראל".