האם רשתות הטלוויזיה לוקחות נתח פרסום מיוטיוב?

מפרסמים מוציאים פחות על מודעות ביוטיוב ויותר על שירותי האונליין של רשתות הטלוויזיה - כך עולה מנתונים של חברת MediaRadar שנאספו לבקשת רויטרס

יוטיוב / צילום: Shutterstock
יוטיוב / צילום: Shutterstock

מפרסמים מוציאים פחות על מודעות ביוטיוב ויותר על שירותי האונליין של רשתות הטלוויזיה - כך לפי נתונים של חברת MediaRadar שנאספו לבקשת רויטרס.

לפי רויטרס, המגמה נובעת בין היתר מהעובדה שהרשתות מציעות למפרסמים פרסום המספר פלטפורמות - בפני צופים בטלוויזיה, בשירותי הסטרימינג של הרשתות וגם בפלטפורמת יוטיוב עצמה, אליה הרשתות מעלות תכנים.

בנוסף, בניגוד ליוטיוב, הרשתות יכולות להבטיח שהמודעות לא יופיעו לצד תכנים בלתי הולמים, בעוד שביוטיוב מפרסמים גילו בעבר כי מודעות שלהם הופיעו לצד תכנים פדופיליים, גזעניים או קיצוניים.

"לקוחות יכולים להיות בטוחים שהמסר שלהם מועבר בסביבת פרימיום, משהו שפלטפורמות אחרות לא יכולות להבטיח", אמר לרויטרס טרבור פלוס, סגן נשיא בכיר למכירות דיגיטליות ואסטרטגיה ב-NBCUniversal.

הבדיקה כללה מדגם של 240 חברות, בהן חברות כמו Verizon ואדידס עם תקציבי פרסום גבוהים, ועלה ממנה כי 46% מהן הוציאו פחות על פרסום ביוטיוב ברבעון הראשון השנה לעומת שנה שעברה, ויותר על שירותי האונליין של רשתות. רק 8% מהחברות שנבדקו הוציאו יותר על פרסום ביוטיוב ופחות על רשתות טלוויזיה ברבעון הראשון השנה לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

כאשר רשתות הטלוויזיה מוכרות מודעות ביוטיוב בזמן נגינת התכנים שלהן למפרסמים, יוטיוב לוקחת אחוז נמוך יותר מההכנסות לעומת ה-45% שהיא גובה מההכנסות מפרסום לצד הסרטונים שמעלים משתמשים פשוטים לפלטפורמה.

המגמה הזו עשויה להסביר חלקית את ההאטה בצמיחה בהכנסות ממכירות המודעות של גוגל. הכנסות אלה צמחו ברבעון הראשון של 2019 ב-15% לעומת צמיחה של 24% לפני שנה, קצב הצמיחה האיטי ביותר מאז 2015.