נתניהו: נשמור על בית משפט חזק ועצמאי - אך לא כל-יכול

רה"מ הגיב הערב בפייסבוק לביקורת הציבורית הנרחבת בנוגע להצעות חוק שונות העומדות על הפרק במסגרת המו"מ הקואליציוני, ובהו הצעות להצרת כוחו של בג"ץ • "דרוש איזון כדי להעביר חוקים שנפסלו או עוכבו בעבר. אלה חוקים שהציבור מצפה מאיתנו להעביר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב בעמוד הפייסבוק שלו לביקורת הציבורית הנרחבת בנוגע להצעות חוק שונות העומדות על הפרק במסגרת המשא-ומתן הקואליציוני. ביממה האחרונה יש פרסומים רבים בנוגע להצעות להצר את צעדי בג"ץ באמצעות שינוי הסעדים והצווים שבג"ץ מוציא לרשויות מינהליות.

נתניהו מסר הערב (ג'): "המדיניות שלי תמיד הייתה לשמור על בית משפט חזק ועצמאי - אך אין זה אומר בית משפט שהוא כל-יכול. בתקשורת מתפרסמות הדלפות מגמתיות ופרשנויות מעוותות שכוללות הצעות לא נכונות. כל זה נעשה כדי לזרוע פחד ולמנוע שינויים כלשהם, במטרה לבלום את השבת האיזון הדרוש בין הרשויות בישראל".

לדבריו, דרוש "איזון כדי להעביר חוקים שנפסלו או עוכבו בעבר. אלה חוקים שהציבור מצפה מאיתנו להעביר: גירוש משפחות מחבלים, עונש מוות למחבלים וחוק להוצאת מסתננים. אני נחוש לפעול ללא מורא למענכם, אזרחי ישראל. זאת הסיבה שבחרתם בי". 

נזכיר כי על הפרק במשא-ומתן הקואליציוני נמצאות סוגיות משפטיות נוספות, כגון העברת פסקת ההתגברות שתאפשר להעביר מחדש חוק שנפסל על-ידי בג"ץ, שינוי מבנה הועדה למינוי שופטים ושינוי שיטת מינויי השופטים.