יהדות התורה ביטלה ישיבת מו"מ קואליציוני; ח"כ אייכלר אמר בכנסת "בואו לבחירות חוזרות"

הסיבה לביטול הישיבה היא לכאורה אי-שביעות-רצון מן ההבטחות שהם שומעים מן הליכוד • אייכלר: "אם נחזור לבחירות ונקרא לימין להצביע רק למי שעובר את אחוז החסימה, לא נצטרך לעמוד כעניים בפתח ולתת לליברמן את משרד הביטחון וגם לכפות את דעותיו על מדינה שלמה"

יהדות התורה בהרכב מלא
יהדות התורה בהרכב מלא

ישיבת מו"מ בין יהדות התורה לליכוד שהייתה אמורה להיערך היום (ג') - בוטלה ביזמת יהדות התורה. זו הפעם השנייה בתוך כמה ימים שביהדות התורה מבטלים ישיבות מו"מ קואליציוני. הפעם, הסיבה לכאורה אינה חילול השבת של האירווזיון, אלא אי-שביעות-רצון מן ההבטחות שהם שומעים מן הליכוד. אתמול (ב') קיים נתניהו פגישה עם יו"ר המפלגה יעקב ליצמן ועם ח"כ משה גפני. בתום הפגישה לא יצאה הודעה או עדכון בנוגע להתקדמות המו"מ.

וכך, היום אחר-הצהריים אמר ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה כי כפי שהם מבינים את המהלכים, ח"כ אביגדור ליברמן מנסה לטרפד ממשלה ימנית. "אני מציע, בואו לבחירות חוזרות. הימין איבד רבע מיליון קולות בבחירות האחרונות למפלגות שלא עברו את אחוז החסימה, אך השמאל השכיל לא לאבד.

"אם נחזור לבחירות ונקרא לימין להצביע רק למי שעובר את אחוז החסימה, לא נצטרך לעמוד כעניים בפתח ולתת לליברמן את משרד הביטחון וגם לכפות את דעותיו על מדינה שלמה" אמר אייכלר.

בתוך כך, משה כחלון ואביגדור ליברמן נראים מתואמים ביניהם. הפגישות של השניים מתקיימות אל מול נתניהו ולא בנתיב של צוותי המו"מ שכן הם מבינים שהקואליציה וההסכמים הסופיים יסגרו רק בשלב האחרון, ימים ספורים לפני פקיעת הדדליין ב-29 במאי.

כל השחקנים הפוליטיים ממתינים לראות כיצד בליכוד ינסחו את הדרישות לחקיקה שתמלט את נתניהו מהעמדה לדין, באמצעות חוקי החסינות או חקיקה שתצר את צעדי בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ. נתניהו אמר לפני מערכת הבחירות שאין לו כוונה להעביר חוקים מן הסוג הזה, אולם כעת שלל הדלפות מעידות שזה הוא הכיוון.