שינויים בצמרת של NSO: נשיאה משותפת בחברה עוזבת

תמי מזאל-שחר, נשיאה משותפת בחברת הסייבר NSO, האחראית על התחום העסקי, מסיימת את תפקידה בחברה לאחר קרוב לארבע שנים

הנהלת NSO ומייסדיה / צילום: בני סהר
הנהלת NSO ומייסדיה / צילום: בני סהר

תמי מזאל-שחר, נשיאה משותפת בחברת הסייבר NSO, האחראית על התחום העסקי, מסיימת את תפקידה בחברה לאחר קרוב לארבע שנים.

ב- NSO מוסרים כי מזאל-שחר היא שהחליטה לעזוב את החברה, וכי היא צפויה לסיים את תפקידה בספטמבר. "אני גאה שהייתי חלק מהמאמץ הבינלאומי לחקור ולמנוע פשע וטרור", מסרה מזאל-שחר בהודעת החברה על העזיבה.

מזאל-שחר הצטרפה אל NSO ב-2016 כסמנכ"לית מכירות, ולפני כשנה וחצי היא מונתה לתפקיד נשיאה משותפת לצד שירי דולב. מזאל-שחר היתה האחראית על כלל הפעילות העסקית של החברה, ודולב אחראית על תחום המחקר והפיתוח (מו"פ). לפני הצטרפותה אל NSO , היא כיהנה כמנכ"לית חברת 3M Electronic Monitoring .

במהלך השנה וחצי בהן כיהנה כנשיאה, NSO הייתה במרכזן של מספר פרשיות: בשנה שעברה פורסם כי עובד בחברת NSO גנב את תוכנת הריגול שלה, "פגסוס", וניסה למכור אותה בדארקנט; עוד פורסם כי שלטונות סעודיה עשו שימוש בפגסוס על מנת לרגל אחרי העיתונאי גמ'אל חשוקג'י, שבסופו של דבר סייעה להחלטה לחסלו. NSO הכחישה את מעורבותה בפרשיה.

בשבוע שעבר נחשף כי נעשה שימוש בפרצת אבטחה בוואטסאפ כדי להתקין את תכנת פגסוס על מכשירים ללא ידיעת בעליהם. וואטסאפ דיווחה על כך לרשויות החוק בארה"ב ובאירופה, ו- NSO הכחישה את מעורבותה גם במקרה זה; וכן הוגשו החודש שתי תביעות נגד החברה בדרישה לבטל את רשיון היצוא שלה בשל השימוש שנעשה בהם לריגול אחרי פעילי זכויות אדם ועיתונאים.

מ- NSO נמסר כי במהלך תקופת כהונתה, מזאל-שחר "הובילה את החברה לצמיחה משמעותית והישגים בינלאומיים, תוך שהחברה הופכת למובילה בתחומה בענף הסייבר העולמי". עוד נמסר מהחברה כי "הקבוצה נוצרה ב-2014 לאחר מיזוג בין חברות סייבר ישראלית ואירופית. מאז הציגה הקבוצה צמיחה מהירה והגדילה את הכנסותיה פי ארבעה ל-250 מיליון דולר ב-2018".