נעילה שלילית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק נפל ב-1.5%; סקטור הטכנולוגיה בלט בירידות

החשש מהחרפת מלחמת הסחר מכביד על פתיחת שבוע המסחר • אפל, אינטל, ברודקום ואלפאבית בלטו בירידות • יצרנית הרכבים פורד הודיעה על קיצוץ של 10% מכוח העבודה • אופ"ק אותת על המשך צמצום הפקת הנפט

בורסת מילאנו / צילום: רויטרס
בורסת מילאנו / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסת העולם: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות בצל החשש מהחרפת מלחמת הסחר, לאחר שהנשיא טראמפ חתם בסוף השבוע האחרון על צו נשיאותי כנגד חברת וואווי הסינית.

מדד הנאסד"ק איבד 1.5%, הדאו ג'ונס ירד 0.3% ומדד S&P 500 איבד 0.7%. 

מניות הטכנולוגיה אפל , אינטל , ברודקום  וקוואלקום שנפלה ב-6% בלטו בירידות.

בנק ההשקעות מורגן סטנלי  צופה כי אם מלחמת הסחר תחריף הדבר עלול להביא לכדי מיתון שייאלץ את הפד להוריד את הריבית עד לרמה אפסית עד האביב של שנת 2020. מדובר בתרחיש בו שיחות הסחר לא הניבו פרי והאיום האמריקאי להעלאת מכסים בגובה 25% על מוצרים בהיקף של 300 מיליארד דולר, ימומש.

חברת השבבים ברודקום  צונחת בצל חקירה של ועדת הסחר הפדרלית בארה"ב בנוגע לחשד להפרת תנאי התחרות סביב מכירות המעבדים שלה. 

מניית דויטשה בנק  נפלה לשפל היסטורי לאחר הורדת המלצה מצד בנק ההשקעות UBS. לתקציר הקריסה של דויטשה בנק - לחץ כאן.

22:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסות וול סטריט מתנהל תחת לחץ, וזאת על רקע החשש מהחרפת מלחמת הסחר בין סין לארה"ב. מדד הנאסד"ק מאבד 1.6%, הדאו ג'ונס יורד ב-0.5% ומדד S&P 500 יורד ב-0.8%. מדד הפחד (VIX) קופץ בכ-5%.

סקטור הטכנולוגיה בוול סטריט בולט בירידות לאחר שבסוף השבוע שעבר חתם טראמפ על צו נשיאותי שהמשמעות שלו היא חרם על יצרנית הטגנולוגיה הסינית, וואווי. הצו עושה שימוש בחוק "הכוחות הכלכליים במצב חירום בינלאומי", ובעקבותיו וואווי תיאלץ להתמודד עם ניתוק יחסים מצידן של חברות טכנולוגיה אמריקאיות כמו: אלפאבית , אינטל , ברודקום , קוואלקום  ו-Xilinx.

מחיר הנפט עולה בכ-0.7% ל-63 דולרים, וזאת על רקע איתות מצד מפיקות הנפט הגדולות, ארגון אופ"ק, לפיו מהלך של צמצום הפקת הנפט צפוי להימשך.

20:20

הלחץ על וול סטריט נמשך. המדדים המובילים מאבדים גובה מהחשש להסלמת מלחמת הסחר לאחר שענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות הודיעו על ניתוק קשריהן עם וואווי הסינית. מדד הנאסד"ק מאבד 1.2%, ומנגד הדאו ג'ונס מאבד 0.3% בלבד. מדד הפחד (VIX) שזינק מוקדם יותר בכ-8%, עולה כעת ב-2% בלבד, מה שמסמן כי נחלש במעט החשש לעומת שעות המסחר הראשונות.

מניית קוואלקום  נופלת ב-5.4%, ווסטרן דיגיטל  יורדת בשיעור דומה, אפל  מאבדת 3.5% בצל התייחסות שלילית של בנק ההשקעות HSBC לפיה הבעיות בחברה לא יפתרו בזמן הקרוב; מניית מיקרון טכנולוג'י  יורדת בכ-3% ואמריקן איירליינס  יורדת בכ-2%.

לדברי רינת אשכנזי, מנהלת מחלקת מחקר מדדים בקסם קרנות ו-ETF מבית אקסלנס, "המשקיעים ממתינים להתפתחות במשא ומתן בין ארה"ב לסין, כשחדשות משמעותיות לא צפויות עד סוף יוני. על אף אי-הוודאות, שוקי המניות בשווקים המפותחים הפגינו יציבות מסוימת, אולם הכספים המשיכו לזרום לחופי המבטחים של האג"ח. הבכירים בפד מבטיחות לבחון את השלכות המכסים על הצמיחה ועל האינפלציה ובינתיים מדגישים כי התפתחות טכנולוגית מונעת את האצת האינפלציה". 

18:35

המסחר בבורסות אירופה ננעל בטריטוריה האדומה, וזאת בצל הסנטימנט השלילי בוול סטריט. הדאקס הגרמני איבד 1.6%, הקאק ירד בשיעור דומה והפוטסי הבריטי איבד 0.5%.

בוול סטריט המסחר מתנהל תחת לחץ, כאשר הנאסד"ק מאבד 1.3% ומדד הפחד (VIX) עולה בכ-4%.

17:10

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות שערים בצל מלחמת הסחר, על רקע דיווחים, גוגל, אינטל, ברודקום, קוואלקום ו-Xilinx הודיעו על ניתוק יחסים עם החברה הסינית וואווי בעקבת צו נשיאותי של טראמפ.

מנייתה של חברת הביומד הישראלית כן פייט ביופרמה  מזנקת בכ-40% בוול סטריט על רקע עדכון מהאגודה הבינלאומית לסרטן הכבד (ILCA).

16:30

יום המסחר הראשון לשבוע זה בוול סטריט נפתח בירידות בצל החשש ממלחמת הסחר ומהחרפת האיומים בין ארה"ב לאיראן. מדד הנאסד"ק מאבד 1.2% בפתיחה, הדאו ג'ונס יורד ב-0.4% ומדד S&P 500 מאבד 0.6%.

יצרנית הרכבים פורד הודיעה על קיצוץ של 7,000 עובדים, מהם 900 עוד השבוע, מה שמהווה קיצוץ של 10% מכוח העבודה.

15:44

המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בירידות כאשר החוזים העתידיים צבועים באדום. החוזים על מדד הנאסד"ק יורדים ב-1.45%, החוזים על מדד דאו ג'ונס מאבדים 0.64% ואלו על ה-S&P 500 יורדים ב-0.77%. מדד הפחד (VIX) מזנק ביותר מ-8%. ברקע: ארה"ב ואיראן מחליפים איומים.

באירופה, מדד הדאקס הגרמני נופל ב-1.7%, הפוטסי יורד ב-0.9% והקאק מאבד 1.7%.

 

13:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו בירידות. קאק מאבד 0.8%, דאקס יורד ב-0.6% ופוטסי מאבד 0.4%.

מדד המניות האיטלקי צונח ב-2% ומדד סטוקס 600 הכלל-אירופי יורד ב-0.5%.

החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה שלילית בבורסות וול סטריט, על רקע החששות מהמשך מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, והחלטת כמה ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות, ובהן גוגל, להשעות את פעילותן מול ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי, אחרי צעדים מגבילים שעליהם החליט נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ.

בהראל פיננסים התייחסו בסקירתם השבועית למתרחש בשווקים, וציינו כי "שוקי המניות הגלובליים מפגינים תנודתיות גבוהה יותר מאז תחילת מאי, בעיקר בשל מלחמת הסחר המרחפת מעל כלל שוקי המניות והחשש מהשלכותיהם על הכלכלה הריאלית".

מניית Merlin Entertainments  נופלת בכ-6%. לאחר HSBC שינתה את ההמלצה על המניה מ"קנייה" ל"מכירה". 

11:30

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת.

מדד פוטסי עולה בכ-0.1%, קאק מאבד 0.1% ודאקס נסחר ללא שינוי.

מדד המניות האיטלקי מאבד כ-1% וסטוקס 600 נסחר ללא שינוי. 

10:30

המסחר באירופה נפתח הבוקר בירידות, למעט פוטסי שעולה ב-0.1%. קאק ודאקס מאבדים כ-0.3%. המדד האיטלקי קורס בכ-1.7% וסטוקס 600 מאבד 0.2%. 

המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת. ניקיי עלה ב-0.24% ו-ASX 200 זינק ב-1.74%. שנחאי ירד ב-0.4% וקוספי ננעל ללא שינוי. הנג סנג יורד כעת במסחר ב-0.57%. 

חברת גוגל מנתקת חלק מהיחסים העסקיים עם חברת וואווי הסינית שקשורים להעברת חומרה, תוכנה ושירותים טכניים, כך לפי סוכנות הידיעות "רויטרס". בנוסף לגוגל, לפי דיווח של בלומברג גם יצרניות השבבים אינטל, קוולקום, ברודקום ו-Xilinx אמרו לעובדיהן כי יפסיקו לספק תוכנה ורכיבים לוואווי, בעקבות המדיניות החדשה של הממשל האמריקאי, עד להודעה חדשה.

שיעור הצמיחה ביפן זינק ברבעון הראשון ב-2.1% (בחישוב שנתי),  לעומת צפי לירידה של 0.2%.

המדד האוסטרלי זינק היום במסחר לאחר ניצחון מפתיע של מפלגת השלטון השמרנית במדינה, שדשדשה בסקרים לפני הבחירות. מניות הבנקים האוסטרלים זינקו היום במסחר. Commonwealth Bank of Australia  עלה מעל ל-6.3%, National Australia Bank  ו-Australia & New Zealand Banking Group  זינקו בכ-8% ו-Westpac  טיפס מעל ל-9%.

מניית RyanAir  יורדת במסחר לאחר שהחברה דיווחה על הרווח השנתי הנמוך ביותר בארבע השנים האחרונות וציינה כי ההכנסות שלה עשויות לרדת עוד. 

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת, כשבורסת טוקיו רושמת עליות, בורסות הונג קונג ושנחאי יורדות, זאת על רקע המתיחות ההולכת וגוברת בין ארה"ב לסין.

המסחר מתנהל בצל הירידות שנרשמו ביום שישי האחרון בוול סטריט, ועל רקע המשך עונת הדוחות הכספים לרבעון הראשון של 2019.

עיני המשקיעים נשואות בעיקר לעדכונים סביב מלחמת הסחר בין סין לארה"ב, לאחר שהנשיא האמריקאי דונלד טראמפ לקח צעד אחורה בסוף השבוע האחרון, כשביטל מכסים על מתכות מיובאות ממקסיקו ומקנדה וגם דחה את מועד הטלת המכסים על כלי רכב מיובאים מאירופה.

יפן תפרסם היום את נתוני הצמיחה לרבעון הראשון של 2019 ולשנה כולה. התחזיות בשוק הן לצמיחה שלילית של 0.1% ברבעון, ושל 0.2% בשנה כולה.