רויטרס: גוגל מנתקת את יחסיה עם וואווי בעקבות המהלך של ממשל טראמפ

בעלי מכשירים חדשים שוואווי תשיק לא ייהנו ממערכת אנדרואיד מעודכנת ומגישה לאפליקציות של גוגל • המהלך - בעקבות צו עליו חתם שטראמפ שמשמעותו החרמת וואווי • לפי דיווח של בלומברג גם יצרניות השבבים אינטל, קוולקום, ברודקום ו-Xilinx אמרו לעובדיהן כי יפסיקו לספק תוכנה ורכיבים לוואווי

מייסד ומנכ"ל וואווי, רן ז'נגפיי / צילום: רויטרס
מייסד ומנכ"ל וואווי, רן ז'נגפיי / צילום: רויטרס

חברת גוגל מנתקת חלק מהיחסים העסקיים עם חברת וואווי הסינית שקשורים להעברת חומרה, תוכנה ושירותים טכניים - כך לפי סוכנות הידיעות רויטרס. ניתוק היחסים הם חלק ממלחמת הסחר שמנהלת סין וארה"ב, וספציפית בעקבות צו עליו חתם בשבוע שעבר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שמשמעותו החרמת וואווי על-ידי חברות אמריקאיות.

דובר גוגל אישר את הפרטים ומסר לרויטרס כי בעלי מכשירי וואווי הנוכחיים יוכלו להמשיך לעדכן את התוכנות במכשיר שברשותם.

לפי הדיווח, וואווי תוכל להתמש בגרסאות הנוכחיות של אנדרואיד אך לא תקבל גישה לגרסאות המעודכנות, ובעלי המכשירים החדשים לא ייהנו מגישה לאפליקציות של גוגל כמו גוגל פליי, יוטיוב וג'ימייל.

"אנחנו פועלים לפי הצו של ממשל טראמפ ובוחנים את המשמעויות עבורנו", אמר דובר גוגל הבוקר (ב'). "למשתמשי השירותים שלנו, גוגל פליי וכל שירותי האבטחה מגוגל פרוטקט יישארו זמינים עבור משתמשי וואווי", הוסיף הדובר אך לא נכנס לפרטים מדויקים.

ניתוק היחסים החלקים עשוי לפגוע מאוד במכירת הסמארטפונים של וואווי מחוץ לסין, כיוון שמשמעותו היא שמשתמשי הטלפונים של החברה לא יוכלו לגשת לעדכונים מערכת ההפעלה אנדרואיד. גם הדגמים העתידיים של וואווי מתוכננים לצאת עם אותה מערכת ההפעלה, כך שמדובר בפגיעה משמעותית.

נזכיר כי ביום חמישי האחרון ממשל טראמפ הוסיף את חברת וואווי לרשימה שחורה של מסחר, שהפעילה עליה מיד מגבלות רציניות בכל הנוגע לפעילות משותפת עם בנות-ברית של ארה"ב.

בנוסף לגוגל, לפי דיווח של בלומברג, גם יצרניות השבבים אינטל, קוולקום, ברודקום ו-Xilinx אמרו לעובדיהן כי יפסיקו לספק תוכנה ורכיבים לוואווי, בעקבות המדיניות החדשה של הממשל האמריקאי, עד להודעה חדשה. החברות לא הגיבו לבקשת בלומברג לתגובה.