טדי שגיא לקראת עוד אקזיט: ימכור את חלקו ב-SafeCharge ב-570 מיליון דולר; המניה מזנקת בלונדון

הצעת הרכש לחברת סייפצ'רג', המספקת פתרונות סליקה ותשלומים, משקפת לה שווי של 889 מיליון דולר • את ההצעה הגישה החברה הקנדית Nuvei Bidco, חלק מקבוצת Nuvei, שעוסקת גם היא בטכנולוגיית סליקה • ההצעה משקפת פרמיה של 25% על מחיר המניה, שעולה בלונדון ב-22%

טדי שגיא / צילום: יונתן בלום
טדי שגיא / צילום: יונתן בלום

מניית SafeCharge מזנקת בבורסה של לונדון על רקע הצעת רכש שקיבלה החברה, שנמצאת בשליטת המיליארדר טדי שגיא, העומד בפני אקזיט עצום נוסף.

סייפצ'רג', המספקת פתרונות סליקה ותשלומים, הונפקה לראשונה בבורסה המשנית של לונדון (AIM) ב-2014 לפי שווי של כ-243 מיליון ליש"ט. שווי החברה אמש בסיום המסחר עמד על כ-530 מיליון ליש"ט, ובשעות הצהריים היום המניה זינקה ב-22%. הצעת הרכש משקפת לחברה שווי של 889 מיליון דולר, שהם כ-699 מיליון ליש"ט, בדילול מלא.

את הצעת הרכש הגישה החברה הקנדית Nuvei Bidco, חלק מקבוצת Nuvei שעוסקת גם היא בטכנולוגיית סליקה. החברה מציעה לשלם 5.55 דולרים במזומן עבור כל מניית סייפצ'רג' - כלומר, 4.36 ליש"ט, המהווים פרמיה של 25% על מחיר הנעילה אתמול, ושל 41% על המחיר הממוצע בחודש האחרון.

מניית סייפצ'רג' נסחרה עוד לפני ההצעה במחיר שמתקרב לשיא שלה, שנקבע ביוני 2018. בהצעת הרכש נכתב שההצעה משקפת פרמיה של 23% גם על מחיר השיא.

הדירקטוריונים של שתי החברות תומכים בעסקה. דירקטוריון סייפצ'רג' סבור שהעסקה "הוגנת וסבירה", בהתבסס על ייעוץ שקיבל. עוד נכתב שהעסקה תואמת לאינטרסים של בעלי המניות, ולפיכך ממליץ להם הדירקטוריון לתמוך בה. שגיא, שמחזיק ב-68.3% מהמניות, כבר הודיע על תמיכתו בעסקה. הוא יקבל בתמורה למניות סייפצ'רג' שבידיו כ-572 מיליון דולר. 

שגיא קיבל עד היום 100 מיליון דולר בדיבידנדים

שגיא הקים את SafeCharge יחד עם דוד אבגי, המכהן מנכ"ל החברה. מנתוני החברה עולה, כי שגיא קיבל עד כה דיבידנדים בסך 100 מיליון דולר מהחברה.

"הדירקטוריון תומך פה אחד בהצעת Nuvei לרכוש את סייפצ'רג' בפרמיה אטרקטיבית, שמשקפת ערך משכנע לבעלי המניות", מסר היו"ר, רוג'ר ווית'רס. לדבריו, הפרמיה משקפת את מעמדה המוביל של החברה, ואת הצמיחה בשוק הסליקה אונליין. באשר למרכז הפיתוח של SafeCharge בישראל נמסר, כי הוא ימשיך להוות בסיס להמשך צמיחה גלובלית של החברה הממוזגת, הן בשוק הישראלי המתפתח והן בשוק העולמי.

סייפצ'רג' סיימה את שנת 2018 עם הכנסות של כ-139 מיליון דולר, צמיחה של 24% בהשוואה ל-2017, ועם רווח נקי של 23.3 מיליון דולר, ירידה של 22%. בסוף השנה היו לחברה 93.1 מיליון דולר בקופה. החברה ציינה עם פרסום הדוחות, כי היא צופה ב-2019 הכנסות של 155-165 מיליון דולר, ו-EBITDA של 40-42 מיליון דולר - לעומת 37.3 מיליון דולר ב-2018.

לפני כחצי שנה מכר שגיא את יתרת ההחזקה שלו במניות פלייטק, המספקת פלטפורמה לאתרי הימורים מקוונים, שגיא הנפיק את פלייטק ב-2006 בבורסה בלונדון, ומאז מימש מהחזקותיו, בהיקף של יותר מ-2 מיליארד דולר (כולל דיבידנדים).

בשנים האחרונות התמקדו השקעותיו של שגיא בעיקר בשוק הנדל"ן ובמיזמי טכנולוגיה, וכך לדוגמה הוא רכש את מתחם שוק קמדן מרקט המפורסם בלונדון. שגיא רכש גם שליטה בחברת הנדל"ן בראק אן.וי הפועלת בגרמניה, וכעבור שנה מכר את השליטה בה ברווח של 300 מיליון שקל.