דיווח: פייסבוק תנפיק את מטבע הקריפטו גלובלקוין בתחילת 2020

על פי הדיווח ברשת BBC, ענקית המדיה החברתית קיימה שיחות בנוגע לתוכניות הקריפטו שלה עם משרד האוצר האמריקאי ועם נגיד הבנק המרכזי של אנגליה, ותתחיל כבר השנה בתהליך ניסוי לקראת השקה של מערכת תשלומים המבוססת על המטבע הדיגיטלי שהיא מפתחת, Globalcoin, שיושק ב-12 מדינות

משרדי פייסבוק בתל אביב / קרדיט: אורי ברקוביץ'
משרדי פייסבוק בתל אביב / קרדיט: אורי ברקוביץ'

תוכניות המטבע הדיגיטלי של פייסבוק ימשיכו כנראה לעורר ציפיות גם בחודשים הקרובים, לאחר שרשת BBC הבריטית דיווחה בסוף השבוע כי ענקית המדיה החברתית צפויה להשיק את מטבע הקריפטו שלה ברבעון הראשון של 2020.

על פי הדיווח, פייסבוק מתכננת להשלים את פיתוח המטבע הדיגיטלי שלה, שייקרא GlobalCoin, ולהתחיל בתהליך ניסוי עם המטבע כבר השנה. לפי הערכות, הגלובלקוין של פייסבוק ישמש לתשלומים באמצעות אפליקציות מסרים מיידיים, כמו וואטסאפ ומסנג'ר. BBC ציינה גם כי פייסבוק צפויה להשיק כבר בשבועות הקרובים רשת של מטבע דיגיטלי "יציב" (stablecoin). 

מהדיווח של BBC עולה כי פייסבוק קיימה שיחות בנוגע לתוכניות הקריפטו שלה עם משרד האוצר האמריקאי ועם נגיד הבנק המרכזי של אנגליה, מארק קרני. בשלב הבא, תפעל פייסבוק למציאת פלטפורמה שבאמצעותה ייסחר מטבע הגלובלקוין, ולפי הדיווח, החברה נמצאת במגעים בעניין זה עם בורסות הקריפטו Coinbase ו-Gemini. 

על פי דיווחים קודמים שפורסמו ב"גלובס" ובכלי תקשורת נוספים, פיתוח מטבע הקריפטו של פייסבוק נמשך כבר כמה חודשים, לאחר שהחברה גייסה יותר מ-30 עובדים לצוות הבלוקצ'ייןשלה, הפועל, בין השאר, ממשרדים בתל אביב. בראש פעילות הבלוקצ'יין של פייסבוק עומד הישראלי תומר בראל, המכהן כסגן נשיא החברה לתפעול וניהול סיכונים בתחום הבלוקצ'יין. עד לתחילת 2018 כיהן בראל כסגן נשיא בענקית התשלומים PayPal, שם היה אחראי בתפקידו האחרון על ניהול השירותים התאגידיים.

מוקדם יותר החודש, כפי שדיווחנו ב"גלובס", פייסבוק רשמה בשווייץ חברת פינטק חדשה, תחת השם ליברה נטוורקס, שפעילותה צפויה להתמקד בבלוקצ'יין ובטכנולוגיית תשלומים.