עסקה של 127 מיליון דולר לאלביט בהודו: תספק מערכות רדיו לצבא

בהודעתה לבורסה אלביט מערכות לא פירטה באיזו מדינה מדובר, אך לפי גורמים ביטחוניים הדיווח מתייחס לצבא היבשה של הודו • המוצרים יסופקו על פני תקופה של 3 שנים בידי חטיבת התקשוב והסייבר של אלביט

בצלאל מכליס, נשיא אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
בצלאל מכליס, נשיא אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

אלביט מערכות  דיווחה היום (א') על עסקה חדשה בהיקף של 127 מיליון דולר שבמסגרתה היא תספק מערכות של רדיו טקטי לשימוש צבא היבשה של מדינה בדרום אסיה.

בהודעתה לבורסה אלביט מערכות לא פירטה באיזו מדינה מדובר, אך לפי גורמים ביטחוניים הדיווח מתייחס לצבא היבשה של הודו.

במסגרת העסקה, מכשירי הרדיו של אלביט יכללו כמה תצורות והן יותקנו על מגוון רחב של כלי רכב קרביים משוריינים (רק"מ), בהם נגמ"שים וטנקים ברמות הגדוד והפלוגה. המוצרים יסופקו על פני תקופה של 3 שנים, בידי חטיבת התקשוב והסייבר של אלביט, שהוקמה במסגרת הארגון הפנימי מחדש שעשתה החברה לאחר שהשלימה בסוף השנה שעברה את רכישת תעש מערכות מהמדינה.

לדברי נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל (בוצי) מכליס "חוזה זה מעיד על כך שלקוחות החברה מכירים ביתרונות של מערכות הרדיו שלנו ואנחנו מאמינים שקיים פוטנציאל צמיחה משמעותי לפתרונות שאנחנו מציעים בתחום התקשורת והשליטה והבקרה, על רקע רצונם הגובר של כוחות צבאיים שונים לחזק את יכולות הלחימה הרשתית שלהם".

לאלביט עוד פעילויות ושיתופי פעולה תעשייתיים עם חברות בהודו: בסוף 2018 היא חתמה על מזכר הבנות עם אשוק ליילנד, הספקית המרכזית של כלי רכב צבאיים לצבא ההודי במסגרת שיתוף פעולה בתחום הרכב הצבאי. במקביל, החברה חנכה באותו הזמן גם מפעל הודי - ישראלי בעיר היידרבד לייצור המל"טים המרכזיים שלה, מדגמי הרמס 450 והרמס 900.