נט-אפ רכשה את קוגניגו הישראלי תמורת 70 מיליון דולר

עם הרכישה, 35 עובדי קוגניגו הצטרפו למרכז הפיתוח של נט-אפ בישראל, המונה כיום כ-80-90 עובדים

עובדי ההייטק / צילום: Shutterstock
עובדי ההייטק / צילום: Shutterstock

חברת הסטארט-אפ הישראלית קוגניגו (Cognigo) נמכרה לפני כחודש לחברת נט-אפ (NetApp) האמריקאית, בעסקה שעברה מתחת לרדאר. גורמים המקורבים לעסקה מסרו ל"גלובס" כי קוגניגו נרכשה תמורת 70 מיליון דולר. עם הרכישה, 35 עובדי קוגניגו הצטרפו למרכז הפיתוח של נט-אפ בישראל, המונה כיום כ-80-90 עובדים.

קוגניגו הוקמה ב-2015 על ידי גיא ליבוביץ, אשר כיהן כמנכ"ל עד הרכישה. החברה גייסה עד כה 11 מיליון דולר בשני סבבים, הראשון בהובלת קרן ההון סיכון Somv של פנחס בוכריס, יובל בהרב וניר אדלר, והשני בהובלת OurCrowd. עוד השקיעו בחברה קבוצת מבטח וקרן ההשקעות התאגידית של חברת האבטחה Prosegur הספרדית. החברה פיתחה פלטפורמה להגנה על מידע והתאמתו לתקנות הפרטיות השונות בעולם, כמו ה- GDPR ואחרות.

החברה עושה שימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית ועיבוד שפה טבעית כדי לקטלג את המידע ולהציע לארגונים לאבטח כל פריט מידע בהתאם לתקנות הנדרשות לסוג המידע המסויים.

נט-אפ היא חברת שירותים וותיקה לאחסון וניהול נתונים בארגונים, המתמקדת בשנים האחרונות בטכנולוגיות ענן. היא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 15.3 מיליארד דולר. גורמים המקורבים לחברה סיפרו ל"גלובס" כי נט-אפ וקוגניגו הן שותפות עסקיות מזה מספר שנים, וכי הרכישה נועדה להעמיק את שיתוף הפעולה בין שתי החברות.

מרכז הפיתוח של נט-אפ בישראל, אליו הצטרפו עובדי קוגניגו בחודש שעבר, הוקם על בסיס רכישת הסטארט-אפ אונארו ב-2008. מרכז פיתוח קודם שלהחברה הוקם בחיפה על בסיס רכישת טופיו ב-2005 ונסגר ב-2008. ב-2017 רכשה נט-אפ את פלקסיסטור, ועובדיו הצטרפו למרכז אונארו.

עוה"ד איתי פרישמן, יעל נרדי, גל משגב וניר דגן ממשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם טל ייצגו את קוגניגו בעסקה. את נטאפ הרוכשת ייצגו משרד אוריק מארה"ב ועוה"ד חנן חביב ורפאל הרבסט ממשרד הרצוג פוקס נאמן (HFN).