הכנסות חברת הקנאביס שיח צמחו ב-40% ברבעון הראשון של 2019

ההכנסות של שיח שריד הסתכמו ב-5.9 מיליון שקל והרווח התפעולי זינק ב-136% ל-1.8 מיליון שקל • שיח צפויה להתמזג לתוך השלד הבורסאי ביונד טיים • לדוחות התלוותה הערכת שווי שלפיה שווה פעילות שיח 430 מיליון שקל

חברת גידול הקנאביס שיח שריד, המועמדת למיזוג לתוך השלד הבורסאי ביונד טיים , פרסמה היום את דוחותיה לרבעון הראשון של 2018. הכנסות החברה עמדו על 5.9 מיליון שקל, גידול של 40% לעומת התקופה המקבילה. שיעור הרווח הגולמי היה 51%, שיפור לעומת התקופה המקבילה, בין היתר, משום שהמוצרים באסדרה החדשה נמכרים ללא פיקוח מחיר, והופכים לחלק גדול יותר מתמהיל מוצרי החברה.

הרווח התפעולי עמד על 1.8 מיליון שקל, צמיחה של 136% לעומת התקופה המקבילה, והרווח הנקי היה 1.1 מיליון שקל, לעומת 1.6 מיליון בתקופה המקבילה (לדברי החברה, ההבדל נבע משערוך נכסים לטובתה ברבעון הקודם).

תזרים המזומנים היה חיובי - 1.2 מיליון שקל לעומת 1.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה. לחברה 3.1 מיליון שקל בקופת המזומנים נכון לסוף הרבעון, ומלאי ששוויו מוערך על ידה ב-11.7 מיליון שקל.

לדוחות התלוותה הערכת שווי שלפיה שווה פעילות שיח 430 מיליון שקל. שווי ביונד טיים עומד היום על 138 מיליון שקל.

שיח שריד מגדלת קנאביס בישראל, ומשווקת מספר מותגי קנאביס לבתי המרקחת, והיא נמצאת בתהליך הקמת פעיליות בחו"ל. לאחר המיזוג תכלול הפעילות גם אחזקות מיעוט בחברות המפתחות מוצרים יחודיים בתחום הקנאביס. הדוחות משקפים את הכנסות החברה מן הפעילות בישראל. לפעילות בחו"ל עדיין אין הכנסות.

לשיח כושר יצור קיים של 3 טון קנאביס, אותו היא מתכוונת להרחיב הן על ידי הרחבת שטח הגידול והן על ידי שיפורים טכנולוגיים. בהערכת השווי שכתבה חברת "ברזילי ייעוץ כלכלי", שיח מעריכה את המחיר של קנאביס לצרכן תחת האסדרה החדשה בכ-10 שקל לגרם. השוק הישראלי כולו צורך להערכת החברה כ-13 טון קנאביס בשנה, ועל פי הערכתה אותה היא מגדירה כשמרנית, יכול לצמוח לכ-40 טון תוך חמש שנים. כלומר, פוטנציאל של כ-400 מיליון שקל. ההכנסות הגדולות, צפויות להגיע כאמור מחו"ל.

מהערכת השווי ניתן לראות כי התחזיות של שיח שמרניות (או אולי, ריאליות) ביחס לאלה של BOL, שפרסמה תחזיותיה בתחילת השבוע עם כוונתה לצאת להנפקה בקנדה. החברה מעריכה את כושר היצוא המירבי שלה בארץ ב-19 טון לשנה. החברה מתכוונת להקים מפעל שיכול לעבד כ-20 טון במונחי תפרחת (אם כי הכוונה היא לעבד בו מוצרים מורכבים יותר). מפעל זה אמור לפעול החל מ-2021, אך הוא עדיין לא הוקם.

על פי הערכת השווי, שיח תרשום הכנסות של 25 מיליון שקל ב-2019 (גידול של 35% לעומת 2018), ותמשיך לגדול בשיעורים דו פרתיים עד הכנסות של 170 מיליון שקל ב-2018.

שווי החברה בהתחשב בדילול עדיין גבוה מהערכת השווי

נזכיר כי בעלי המניות בשלד היו אמורים לעבור שורה של דילולים בטרם תמוזג הפעילות של שיח לתוך החברה, וזו הסיבה לכך שמניות החברה יורדות דרמטית בשבועות האחרונים, להתאים לשווי האמיתי. כעת, חלק מן המהלכים הללו כבר מאחורינו: השלד כבר עבר את הדילול בהיקף של 99%.

בשלב הבא צפוי השלד לבצע מספר מהלכים כדי להכניס לקופתו כ-38.8 מיליון שקל הדרושים כתנאי מתלה לקיום העסקה. תחילה, חברת פיור קפיטל הלוותה לחברה 16 מיליון שקל אותם היא יכולה להמיר למניות לפי 8.5 שקל למניה (בתוספת אופציות שמורידות מעט את המחיר הכלכלי של כל מניה). זאת לעומת מחיר של 6.9 שקל למניוה היום במסחר. כך, שמחיר החברה מאוזן היום פחות או יותר עם המחיר שמקבלת פיור.

בנוסף, תבוצע הנפקת זכויות למניות, בנוספת אופציות למימוש, חלקן לפי שווי של 325 מיליון שקל וחלקן לפי שווי של 420 מיליון שקל לחברה הממוזגת (כלומר בדיסקאונט קל על הערכת השווי המוערך לחברה בדיווח שפורסם היום). החברה לא מסרה מה יהיה מחיר המניה בהנפקה או היקף ההנפקה, אולם ציינה כי בתנאי של מימוש מלא תניב לה חבילת האופציות הזולה יותר כ-30 מיליון שקל והיקרה יותר, כ-60 מיליון שקל.

המזומן ששיח דורשת שיהיה בקופה בעת השלמת העסקה, ישמש בין היתר לרכוש לתוך החברה פעילויות קנאביס אחרות, משלימות, שנמצאות בידי משפחת שריד, הבעלים הנוכחיים של שיח.

לאחר ההנפקה לפיור והנפקת הזכויות, תמוזג החברה לתוך השלד ובעליו יקבלו 78% מהמניות, כלומר אם לוקחים בחשבון רק את השלב הזה, הרי שמחיר מניית ביונד טיים היום משקף החברה הממוזגת ב-627 מיליון שקל (לעומת הערכת השווי הנמוכה יותר).