איילה פארמה גייסה 30 מיליון דולר בהובלת נוברטיס לפיתוח תרופה לסרטן

הסכום שגויס יאפשר לקדם את הניסויים הקליניים של המוצר המוביל של החברה, תרופה לסוגים שונים של סרטן

חברת התרופות איילה פארמה שהוקמה על ידי קרן IBF, קרן aMoon והראל ביטוח, ומפתחת תרופה מותאמת אישית לטיפול בסרטן שנרכשה מחברת התרופות הגדולה BMS, הודיעה על גיוס 30 מיליון דולר נוספים. את סבב הגיוס הובילה חברת התרופות נוברטיס, אשר נוטה להשקיע בחברות מסוג זה כאשר היא מאמינה כי היא עשויה למצוא עניין ביצירת הסכם שת"פ איתן בעתיד. בסבב השתתפה גם קרן הון הסיכון SBI היפנית-ישראלית.

החברה מסרה כי הסכום שגויס יאפשר לקדם את הניסויים הקליניים של המוצר המוביל של החברה, תרופה לסוגים שונים של סרטן, אך רק כאלה המבטאים מוטציה גנטית בשם Noch. החברה בוחנת את המוצר בניסוי שלב II בסרטן מסוג ACC, סרטן נדיר המוביל לרוב בבלוטות הרוק. היא מעוניינת להתחיל ולבחון את המוצר בסרטן שד המציג את המוטציה ואשר לא רופא בטיפולים המקובלים.

לדברי מנכ"ל החברה רוני ממלוק, הסכום יאפשר לסיים את הניסוי ב-AAC, ולהתחיל את הניסוי בסרטן השד. עבור השימוש במוצר בשוק ה-ACC, קיבלה החברה הגדרת תרופת יתום.

הקשר עם נוברטיס כבר החל בעבר, כאשר שתי החברות החלו בפיתוח משותף של המוצר לטיפול בחולים עם מוטציית Noch במלנומה נפוצה.

איילה פארמה הוקמה ב-2017, ותוך שנתיים גייסה סכום כולל של כ-70 מיליון דולר כולל הסבב הנוכחי. כמו כן, קיבלה מנוברטיס 10 מיליון דולר במסגרת הסכם הפיתוח המשותף ביניהן.