הציוץ והסערה: יאיר נתניהו סיבך את אביו ופתח תיבת פנדורה

בנו של רה"מ הגיב לציוץ של עמוס שוקן, שביקר את החלטת נתניהו בזמנו למנות ליועמ"ש את יהודה וינשטיין, שבהמשך סגר את רוב התיק נגד ליברמן • יאיר נתניהו: "אגלה לך סקופ. זו הייתה הדרישה הקואליציונית הכי חשובה של ליברמן ב-2009" • ישראל ביתנו: "שיא חדש בפרנויות; מציעים למטה הליכוד לצרף פסיכיאטר" • זנדברג: לפתוח בחקירה נגד ליברמן ונתניהו בחשד לשחיתות בבחירת היועמ"ש

ציוץ בטוויטר של יאיר נתניהו מטיל דופי במינוי של אביו את היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, ועלול לפתוח תיבת פנדורה.

אחרי שאביגדור ליברמן אילץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חוזרות, העלה הבוקר (ה') בנו של ראש הממשלה לטוויטר, שיוצר סערה ברשת.

נתניהו ג'וניור הגיב לציוץ של עמוס שוקן, מו"ל "הארץ", שביקר את החלטתו של נתניהו ב-2009 למנות ליועץ המשפטי לממשלה את עו"ד יהודה וינשטיין - אותו וינשטיין שבהמשך סגר את רוב תיק החקירה עב-הכרס שנוהל נגד אביגדור ליברמן פרשת עמותות-הקש.

יאיר נתניהו הגיב לדברים של שוקן כך: "אני אגלה לך סקופ. זאת הייתה הדרישה הקואליציונית הכי חשובה שלו (של ליברמן. ח',מ') ב-2009. לא הייתה לו (לנתניהו) ברירה". 

עמוס שוקן, יאיר נתניהו
 עמוס שוקן, יאיר נתניהו

אומנם יאיר נתניהו לא ממלא תפקיד רשמי, ואומנם הוא ידוע כמי שאוהב להביע עמדות פרובוקטיביות נגד השמאל ונגד כל מי שמבקר את אביו, ראש הממשלה - אבל דווקא משום כך הדברים נראים חמורים. בציוץ הזה, מבלי משים, האשים יאיר נתניהו את אביו במינוי של יועץ משפטי לממשלה שנבע ממניעים מושחתים לכאורה ונעשה לפי דרישה במשא-ומתן הקואליציוני.  

על הרקע הזה אי-אפשר שלא להיזכר בפרשת בראון-חברון. כזכור, בתחילת 1997 הועלו חשדות נגד בכירים בישראל, ובהם נתניהו, ומפלגת ש"ס, כי היו מעורבים בקנוניה למינוי יועץ משפטי לממשלה. שם הפרשה נגזר מהחשדות שסיעת ש"ס לכאורה הסכימה לתמוך בהסגת צה"ל מחברון בתמורה למינוי עו"ד רוני בראון ליועץ המשפטי לממשלה, שהבטיח עסקת טיעון מקלה לאריה דרעי במשפט שבו הואשם ובהמשך הורשע בשוחד.

וינשטיין הגיב הבוקר לדברים לחדשות 13 ואמר: "לא הכרתי את ליברמן לפני המינוי - הייתי סוגר את התיק 10 פעמים. 

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר: "ב-2009 יאיר היה תלמיד תיכון שלא היה מעורב בכלל בעניינים פוליטיים. התגובה לעמוס שוקן מתבססת על דברים שנאמרו בשיח הציבורי בשנת 2015 סביב פרסום ספרה של עו"ד אביה אלף, 'תיק ליברמן'". 

בישראל ביתנו צייצו בתגובה בטוויטר: "מאז 1999 ועד היום לא העלינו כל דרישה במשא-ומתן הקואליציוני בנוגע לבחירת יועץ משפטי לממשלה. הטענה האחרונה בנידון היא שיא חדש בשקרים ובפרנויות מבית המדרש של לשכת ראש הממשלה ומקורביו. אנו מציעים למטה הליכוד לצרף באופן דחוף פסיכיאטר בעל שם וניסיון מוכח". 

בעקבות הציוץ של יאיר נתניהו, יו"רית מרצ, ח"כ תמר זנדברג, פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה נגד ליברמן ונתניהו על רקע עדותו של יאיר נתניהו, וזאת בחשד לשחיתות בבחירת היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, עו"ד יהודה וינשטיין.