תם עידן: האם אפל עומדת להודיע על מותה של ה-iTunes?

לפי בלומברג, אפל עומדת להשיק שלוש אפליקציות במקום ה-iTunes, במטרה להתאים את עצמה לשינויים בדפוסי צריכת התוכן ולאסטרטגיה של החברה

apple / צילום: שאטרסטוק
apple / צילום: שאטרסטוק

אחת התוכנות המזוהות ביותר עם אפל היא ה-iTunes, שהושקה לפני כ-18 שנה עם השקתו של האייפוד, והיא למעשה הדרך לנהל את מכשירי החברה (אייפון, אייפד וכו') - מרכישת מוזיקה ועד גיבוי המכשיר. כעת עומדת ענקית הטכנולוגיה להודיע על סגירת ה-iTunes, כך לפי דיווח באתר בלומברג, שלפיו החברה עומדת להשיק במקום ה-iTunes שלוש אפליקציות חלופיות - תוכנות מוזיקה, TV ופודקאסטים. בדיווח נכתב כי אפל צפויה להודיע על כך בכנס המפתחים של החברה ביום שני.

דיווחים והערכות כי אפל עומדת לסגור את iTunes כבר פורסמו בעבר, אך השינוי האסטרטגי שנוקטת החברה - שרוצה לשים במרכז את השירותים, ולא את המכשירים עצמם - הופך את האפשרות הזאת לסבירה יותר. אפל מנסה להתנתק מהתלות במכירות מכשירי האייפון, ולהגדיל את ההכנסות שלה משירותים, בין השאר באמצעות הכנסות מתוכן (שירותי סטרימינג, אפל מיוזיק, אפל ניוז ועוד). זאת הסיבה כי אפל משקיעה בתוכן מקורי, וכנראה מנהלי החברה חושבים כי ה-iTunes כבר לא מתאימה לדפוסי צריכת התוכן החדשים.

בבלומברג דיווחו עוד, כי בין השאר, אפל צפויה להציג תכונות חדשות במכשירי האייפד, שיקלו על המשתמשים ויאפשרו להם להחליף את המחשבים במכשירי אייפד, דבר שעד כה אפל לא הצליחה לעשות. כמו כן, מפתחים יקבלו כלים חדשים כדי לפתח אפליקציות iOS למחשבי מאק, ולפי הערכות, בתוך כמה שנים אפל תשלים מהלך, שבמסגרתו האפליקציות שיפותחו יתאימו לכל אחד ממכשירי אפל.