ח"כ רם בן ברק: "הציעו לי להיות שר הביטחון, מ"מ רה"מ ואחראי על המו"מ עם הפלסטינים"

ח"כ רם בן ברק מ"כחול לבן", לשעבר המשנה לראש המוסד, סיפר באירוע "שבתרבות" בכפ"ס על ההצעה שקיבל לדבריו מבכיר בליכוד • עפר שלח: "הבחירות החוזרות הן הזדמנות ליועמ"ש לקבל החלטה סופית בעניין השימוע של נתניהו"

רם בן ברק / צילום:איל יצהר
רם בן ברק / צילום:איל יצהר

בחירות 2019 פרק ב' מבשרות גם את שובן של שבתות התרבות, אותם אירועי קהל שבהם פוליטיקאים מתראיינים, ובדרך כלל עיקר דבריהם תעמולת בחירות, אך לעיתים הם גם חושפים ומגלים דברים שלא התפרסמו.

כך, ח"כ רם בן ברק מכחול לבן גילה היום (ש') בשבתרבות בכפר סבא, כי הליכוד הציע גם לו הצעה מפתה בתמורה לכניסה לקואליציה: "בכיר בליכוד הציע לי להיות שר הביטחון, ממלא מקום ראש הממשלה ואחראי על המו"מ עם הפלסטינים. סירבתי כי מבחינתי נתניהו הוא המשחית והמפלג הלאומי, אין מצב שאשב בממשלה אחת, שכל מה שהוא גורם זה לשנוא אחד את השני".

בן ברק היה המשנה לראש המוסד ומנכ"ל המשרד לענייני מודיעין, וקשריו עם כמה מראשי הליכוד טובים, אך את ראש הממשלה נתניהו הוא מבקר ותוקף בחריפות. וגם היום הוסיף: "נתניהו עשה כמה עבירות ביטחוניות, הוא החליט ברגע להפסיק מדיניות עמימות של 70 שנה. כשהוא פנה לעם האיראני ואמר - 'תקפנו אתכם', הוא חייב את השלטון להגיב. היום חושבים שם איך להחזיר לנו על הבושה שגרמנו להם".

ח"כ עפר שלח, מבכירי כחול לבן, התווה באירוע המקביל בבאר שבע את התנאי שיסייע לניצחון מפלגתו בבחירות: "בחירות חוזרות הן הזדמנות עבור היועמ"ש. אסור לו לדחות עוד את השימוע של נתניהו ועליו לקבל החלטה סופית מיד לאחריו. אני מאמין שננצח בבחירות, אבל בכל מקרה חיוני לדעת אם נתניהו הולך למשפט עוד לפני שתורכב הממשלה הבאה".

ח"כ טל רוסו ממפלגת העבודה התייחס בשבתרבות בכפר סבא להצעת נתניהו לו ולאבי גבאי להצטרף לממשלה בראשותו, תוך הבטחה למיסמוס הרפורמה המשפטית. לדברי רוסו: "אם יש סיכוי להציל את המדינה, ולמנוע מסע בחירות נוסף, שיחסוך מיליארדים ועוד חצי שנה של אי תפקוד, איך אפשר שלא להסתכל על ההצעה. גם אם חמאס היה מציע הצעה או סוריה היינו בודקים את זה".

רוסו הציע לא להספיד את מפלגת העבודה; "יש למפלגה מקום חשוב במדינת ישראל והיא צריכה להיות אלטרנטיבה לשלטון בעוד כמה שנים. אולי עוד נתאחד עם מפלגה אחרת, אני לא פוסל כרגע שום דבר. יש סכנה גדולה שהימין יתחזק ובעוד שלושה חודשים נקבל מפלגות שחשבנו שייעלמו מהמפה".

חברו למפלגה, איציק שמולי, קרא לקיום פריימריז כדי להציל את המפלגה בדרך לחיבור עם מפלגות אחרות: "מפלגת העבודה נקלעה למשבר העמוק ביותר בתולדותיה, והצעד הראשון כדי לחלצה מתוכו הוא קיום פריימריז. אולי יהיו חיבורים בהמשך, זה ייבחן בעתיד, כשהפרמטר היחידי הוא אם זה יגדיל את הסיכוי של הגוש להחלפת נתניהו".

חבר הכנסת מאיר כהן מכחול לבן ביטל את האפשרות של קואליציה עם ש"ס. בשתרבות במודיעין אמר כהן, כי מפלגתו "לא תשב עם אריה דרעי בממשלה, שכן כבר הודענו שלא נוכל להיות עם שרים שסרחו". הוא הגדיר את אבי גבאי ומשה כחלון "בוגדים בעקרונותיהם", והוסיף מה לדעתו מקור הקולות שיביאו להם את השלטון: "השגנו 35 מנדטים שזה יוצא מן הכלל, אנחנו עכשיו צריכים 40 מנדטים. נביא אותם מכך שנסביר על החשיבות של להוריד את ביבי. אפשר להביא קולות מהמוקדים שאמרו עד עכשיו רק ביבי, גם הם מבינים".